6o7
پنج شنبه 7 تیر 1397
شماره 7417
ضمیمه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حضور زنان در استادیوم تزریق شادی به جامعه

آقای بیضایی در سخنرانی خود در شب‌های شعر «گوته»، درباره سانسور افکارعمومی سخن گفتند و اینکه سانسور افکار عمومی حتی از سانسور دولتی قوی‌تر عمل می‌کند. چراکه پیش از آنکه مفتشی بیاید و سوال کند، ممکن است اطرافیان، تو را درباره آن موضوع متهم و محکوم کنند.
ویژه
شادی یکی از نیازهای اساسی زندگی و عاملی برای رشد و موفقیت است. خدای متعال نظام هستی را به گونه‌ای طراحی کرده است که اسباب شادی را هم فراهم کند. مظاهر این شادی را هم در طبیعت بسیار می‌بینید.
خرام و رام می‌آمد در انبوه جمعیت پیاده‌روهای غروب. تبسم دلنشینی با او بود آنکه بلندبالا بود. به‌هم که رسیدیم فهمیدم آن تبسم دلیل دارد؛ خوشحالی...
کتابُ از روی میز برداشتم. ،حقیقتشُ بخوای ... ؛ شما هم احتمالاً متوجه شده‌اید که یکی از شیوه‌هایی که بتازگی در نگارش فارسی در شبکه‌های اجتماعی باب شده و نگاهبانان رسم‌الخط جاافتاده‌ی زبان را، دچار وحشت کرده استفاده از ضمه در آخر کلمات به جای شکل محاوره‌ای «را» است.
چند سالی است که گیاهخواری در فرهنگ غذایی کشور ما گسترش پیدا کرده و موجب شده تا بسیاری از مردم به دلایل مختلف به این نوع روش تغذیه روی بیاورند. بعضی‌ها می‌خواهند تغذیه سالم داشته باشند و بیشتر عمر کنند،‌ برخی برای حمایت از حیوانات و کاهش خشونت علیه آنها،‌ برخی دیگر به منظور رسیدن به وزن ایده‌آل و لاغری و در نهایت عده‌ای نیز به علت همراه شدن با مد و سبک‌های جدید تغذیه گیاهخوار می‌شوند.
محمود بصیری که 28 سال قبل با سریال پرمخاطب آرایشگاه زیبا درخشید با تئاتر«بنگاه تئاترال» به عرصه بازگشت و خاطره بازی‌های درخشانش در سریال‌های تلویزیونی را تداعی کرد.
وقتی بالاخره آخرین قسمت از سریال پربیننده شهرزاد ساخته حسن فتحی راهی شبکه نمایش خانگی شد، موج اظهارنظرها درباره پایان سریال راه افتاد.
گپ و گفتی با جواد یساری که هنوز حرف‌های ناگفته زیادی دارد

50 سال است همین‌ام

موسیقی
از روزهای بعد از انقلاب تا همین چند هفته پیش صدایش ممنوع بود و تصویرش به نوستالژی شده‌ بود. امروز بعد از گذشت 40و خرده‌ای سال با همان سبیل معروف و موهای فرفری سیاه رنگ و کمی پشت‌مو، کت و شلوار و کفش کرم‌رنگ که انگار از دهه 50آمده در دفتر سینمایی فیلم «دشمن زن» روبه‌رویمان نشسته است.
چهره آبی‌ات پیدا نیست

چهره آبی‌ات پیدا نیست

سال‌ها قبل کمتر کسی تصور می‌کرد روزی کم‌آبی یکی از دغدغه‌های اصلی‌مان شود. آن روزها که چشمه‌های جوشان، قنات‌های خروشان و رودخانه‌های پرآب در گوشه گوشه شهر و روستاها چشم‌نوازی می‌کرد چه کسی می‌توانست روزی نبود آنها را تصویر کند.
احساسات انتقام‌جویانه
احساسات انتقام‌جویانه
در شماره گذشته چگونگی تشکیل کمیته مجازات از نظر خوانندگان گرامی گذشت. پس از ترور‌های اولیه که رعب و وحشت فراوانی ایجاد کرده بود کمیته مجازات به ترور اعضای خود پرداخت.
این یک گزارش واقعی است. یک گزارش واقعی از اولین تجربه حضور نگارنده و دختران هم‌نسلش در ورزشگاه آزادی که از نوجوانی آرزویش را داشتند و حالا در اولین روزهای سی یا چهل و چند سالگی برای اولین بار چشمشان به مستطیل سبزی می‌افتد که روزی نقطه شروع خیلی از رویاها و آروزهایشان بود.

مشهورترین خواننده‌هایی که بازیگر شدند

حضور خواننده‌ها در عرصه سینما، اتفاق جدیدی نیست. نه‌تنها در ایران که در سطح بین‌المللی هم ستاره‌های موسیقی روی پرده سینما می‌خوانند و ایفای نقش می‌کنند.

تاریخ پرشکوه کومش موزه‌گردی به وقت سمنان

ایرانگردی
استان سمنان در گذشته جزو چهاردهمین ایالت تاریخی« ورن» ورنه از تقسیمات شانزده‌گانه اوستایی در دوران باستان بوده است. در تمام دوره حکومت مادها و هخامنشیان کومیسنه یا کومشانقومس بعد از اسلام جزو ایالت بزرگ«پارت» یا پرثو به‌شمار می‌رفت.
PDF ضمیمه ۶و۷
کوتاه ضمیمه ۶و۷
سال‌ها از روزهایی که گودالی در دل زمین برای نگهداشتن آب و استفاده از آن برای شست‌و‌شوی ظروف، لباس و میوه و سبزی حفر می‌شد، گذشته است.
خاطرتان هست که در شماره پیش از مسجدشاه یا همان مسجدامام نوشتیم و شب تاریخی‌ای که پشت سر گذاشت.
کسب و کارهای سنتی به حاشیه می رود! این هشدار جدی کارشناسان حوزه تجارت الکترونیک است؛ آن‌هایی که معتقد هستند باید متناسب با شرایط روز، شکل کسب و کار هم تغییر کند.