6o7
پنج شنبه 31 خرداد 1397
شماره 7411
ضمیمه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دریغ نکنیم از خودمان تکه پاره‌های لبخند را...

فوتبال ندیده‌ها؛ بی‌اعتماد به نفس‌ها؛ نیمی از تیم‌های جام جهانی تا الان مثل ما بازی کرده‌اند. به روش ما؟ نه ما؛ به روش عالیجناب کی‌روش.حالا هی مزه بریزید که گل به‌خودی بود؛ هی هوار بزنید که نود دقیقه دفاع کردیم.
ویژه
ورق بزنید باحوصله، با شوق و به دورتر از اکنون بروید و به نزدیک اکنون برسید. آن دور، آن عکس، شمایید بله! شمایید خانم سیب که در نوجوانی نشسته‌اید روی پهنه سنگی در دشت آفتابگردان جاده خلخال- اردبیل. آن دور دور شمایید آقای سیب به وقت جوانی پا در رکاب دوچرخه هرکولس با یک جعبه شیرینی که روی دسته فرمان نشسته است.
در چندسالگی‌زبان فارسی را یاد گرفته‌ام؟ تا چند وقت پیش زیاد به این موضوع فکر نکرده بودم. حالا کمی به نظرم غریب می‌رسد که احتمالاً تا هفت‌هشت سالگی زبان ارمنی تنها زبانی بوده که به وسیله آن با دیگران مراوده داشته‌ام. مسلماً از سن بسیار پایین در معرض زبان فارسی‌ای که از رادیو پخش می‌شده بوده‌ام.
‌خرداد ماه سال‌جاری مصادف است با یکصد و دومین سالگرد تشکیل کمیته مجازات. این کمیته، یک سازمان مخفی تروریستی بود که توسط گروهی از مجاهدان مشروطیت در تاریخ 10 شهریور 1295 تاسیس شد و هدف از آن مجازات و ترور حمایت کنندگان و هواداران سیاست انگلستان و به طور کلی کسانی بود که متهم به خیانت به ایران بودند .
همه ما از شهری که در آن به دنیا آمده‌ایم خاطرات تلخ و شیرین زیادی داریم. شهر در خاطرات ما مانند عضوی از خانواده، به غریبه‌ای آشنا می‌ماند. با کوچه پس‌کوچه‌هایش بزرگ شده‌ایم، خیابان‌هایش را می‌شناسیم و با بازارها و میدان‌ها و آدم‌هایش خاطره بازی‌ها کرده‌ایم.
به در شیشه‌ای انتشارات ثالث که می‌رسیم جلال طالبی را با لبخندی که همیشه بر لب دارد و با کت و شلوار مشکی رنگ اتو کشیده‌اش ملاقات می‌کنیم.
چهره‌اش آنقدر خندان، سرحال و با هیجان است که وقتی درباره غذاهای مختلف و علاقه‌اش به آشپزی حرف می‌زند، بیشتر از آنکه گرسنه شوید، هوس می‌کنید در نخستین فرصت وارد آشپزخانه شوید و همه اطرافیان را مهمان دستپخت‌تان کنید.
لذت تماشای فوتبال همراه با موج بزرگترین فستیوال جهانی این روزها

یک استودیو11 است و یک جام جهانی

بالاخره عصر روز عید فطر و زمان نخستین بازی تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت‌های جام‌جهانی از راه رسید. روزی که میلیون‌ها چشم منتظر به صفحه تلویزیون خیره شدند تا تماشاگر بازی ایران-مراکش باشند.
آن‌شب تاریخی در مسجد چه‌گذشت؟

آن‌شب تاریخی در مسجد چه‌گذشت؟

تا به حال وقتی برای خرید به بازار تهران رفته‌اید و از جلوی مسجدامام یا همان مسجدشاه گذشته‌اید، چندبار داخلش رفته‌اید و در حیاط بزرگش چرخی زده‌اید و خیره شده‌اید به حوضی که در میان مسجد است؟
«کوسن» جای «پشتی» را گرفت
«کوسن» جای «پشتی» را گرفت
آن روزها خبری از مبل‌های لاکچری و چیدمان مدرن خانه‌های امروزی نبود. وارد هر خانه‌ای که می‌شدی، فرش دستبافی را می‌دیدی که گل‌های رنگارنگ و زمینه لاکی‌ آن دل‌ات را شاد می‌کرد و لبخندی از سر رضایت انرژی مثبتی که در خانه جاری بود، بر لب می‌نشاند.
امروز می‌خواهیم به جزیره‌ای سرسبز و زیبا در جنوب آسیا  برویم که  در گذشته نه چندان دور به آن  سیلان می‌گفتند و حالا سریلانکا نام دارد. اینجا آمیزه‌ای از فرهنگ‌ها و  دین‌های گوناگون  است.

آرامش پس از سوگ

وقتی مرگ در خانه ای را می کوبد، زمانی که عزا بر اهل خانه ای سایه می اندازد، دردی جانکاه، ده‌ها اگر، چرا و افسوس روح بازماندگان را تسخیر می کند.

چیزی شبیه جادو

خانه‌داری
پدربزرگ‌مادربزرگ‌ها تجربه‌های زیادی برای حل مشکلات دارند، فرقی ندارد دوای دل‌درد با نعناع باشد یا مرهم گذاشتن خمیردندان روی سوختگی، همه داشته‌هایشان براساس سال‌ها تجربه است.
PDF ضمیمه ۶و۷
کوتاه ضمیمه ۶و۷
گنبد یکی از عناصر معماری ایرانی است؛ عنصری زیبا و منحصر به فرد در دنیا. این عنصر اغلب برای اماکن مذهبی استفاده شده است و قبور امامزادگان
خانه ‏دار شدن برای خیلی از ما رویایی دست‏ نیافتنی است. رویایی که اگرچه گاهی کورسوی امیدی آن را به واقعیت نزدیک می‏کند با رشد صعودی بازار مسکن، هر چند سال یک بار به نابودی می ‏رود.