6o7
پنج شنبه 3 خرداد 1397
شماره 7392
ضمیمه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چهره ادیبانه و روی دیگر بحرانی

رفاقت من و «محمد بحرانی» به سال‌ها قبل برمی‌گردد به زمانی که برنامه‌هایی برای تلویزیون کار می‌کردیم.
ویژه
چند سال پیش تعدادی از بچه‌های تئاتر را دیدم که خیلی با استعداد بودند. به نظرم آمد جایشان در عرصه تئاتر عروسکی خالی است.
نرم افزارهای ویژه ماه مبارک رمضان چند سالی است حال و هوای متفاوتی به مهمانی خدا داده است. دیگر لازم نیست برای آشپزی و دعا و اطلاع از نکات یا واجبات این ماه مبارک و حتی شنیدن و خواندن دعای روزهای مختلف، چند کتاب و منبع مختلف همراه داشته باشید یا منتظر برنامه‌های تلویزیونی بمانید. یک گوشی هوشمند که همراه تان باشد کافی است تا تمام اطلاعات مورد نیاز یک‌جا داخل جیب‌تان باشد. با چند برنامه رایگان که می‌توانید روی گوشی‌های هوشمند نصب کنید تا در مهمانی خدا به دردتان بخورد آشنا می‌شوید.
صدای مورچه را به برق تبدیل می‌کند! ادعایش آن قدر جالب است که بنشینیم و یکی دو ساعتی گفت و گو کنیم. سال 1385 همراه دو نفر از دوستانش دستگاه تولید برق از صدای مورچه را اختراع کرده و تا 12 ولت برق گرفته اند. راستش گاهی باور حرف‌های «مرتضی چمن آرا»ی 32 ساله سخت می‌شود؛ همان قدر که 500 سال پیش اگر با کسی درباره هواپیما صحبت می‌کردی شاید مجنونت می‌خواندند.
تابستان سال 1370 آخرین روزهایی بود که هواداران دو آتیشه پرسپولیس در آن گرمای جهنمی،پیراهن سرخ را بر تن بازیکن محجوب و سر به زیر تیم‌شان می‌دیدند.
یک اهوازی خونگرم، مهربان و دوست داشتنی ؛ رضا فیاضی بازیگر سریال خاطره انگیز «زی زی گولو» را می‌گوییم. اغلب مردم هنوز این هنرمند را با نقش آقای جمالی می‌شناسند و صدایش می‌زنند.
کسانی که از نزدیک با این بانوی هنرمند سینما و تلویزیون در رفت و آمد هستند، می‌دانند که «مریم امیرجلالی» علاوه بر بازیگر با استعداد، آشپز و کدبانوی هنرمندی است که علاقه بسیار زیادی به آشپزی و پخت غذاهای سنتی و محلی دارد.
گفت‌وگوی ویژه با محمد بحرانی به افتخار بازگشت عروسک محبوب به شب‌های بی‌ستاره تلویزیون

می‌خواهم با جناب‌خان به جام جهانی ‌بروم

بازگشت جناب‌خان و شروع فصل تازه برنامه خندوانه، یکی از مهمترین و خوشحال‌کننده‌ترین خبرهای این روزهای تلویزیون است.
ببخشید! این تلفن‌ها کار می‌کنند؟

ببخشید! این تلفن‌ها کار می‌کنند؟

بیشتر کاربران کم و بیش با تاریخچه ظهور تلفن و نحوه ورودش به ایران آشنا هستند؛ اما تصویری که از انواع گوشی تلفن تا پیش از روی کار آمدن نسل گوشی‌های دیجیتال در ذهن مردم نقش بسته ، به اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 محدود می‌شود.
اتول‌ها و اتول خان‌ها
اتول‌ها و اتول خان‌ها
اولین آیین‌نامه‌های رانندگی در ایران را که می‌بینی دستت را می‌گذاری زیر چانه ات و ریسه می‌روی. آنجا به شوفرها تاکید اکید دارند که هرگاه خواستید به چپ یا راست بپیچید یا ترمز کنید باید ابتدا دستت تان را از پنجره بیاورید بیرون و به رانندگان عقبی علامت بدهید که داداش مرگ من یواش!
نام میدان بهارستان با جنبش مشروطه گره خورده است. این میدان چه خاطراتی که در دل خود ندارد! هربار که برمی‌گردیم به دوران پرآشوب و شلوغ مشروطه‌، خواه ناخواه خود را در این میدان می‌بینیم و قلب‌مان فشرده می‌شود

ببخشید تا بخشیده شوید اطلسی‌ها، بنفشه‌ها و زنبق‌ها بی‌گناهانند

یادداشت
اطلسی‌ها، بنفشه‌ها و زنبق‌ها همیشه گل نمی‌دهند؛ چون ممکن است هوا گرفته، زمین چروک و آب مکدر باشد. پس گل‌ها سزاوار سرزنش نیستند.

اوت یا آگوست؟

«آلِن دِلُن». نام یکی از مشهورترین بازیگران سینمای فرانسه دوره‌ جوانی ما که با چهره‌ زیبا و با بازی‌اش در فیلم‌های مشهوری چون دسته‌ سیسیلی‌ها، سامورایی و مانند آن‌ها، دل سینمادوستان عام و خاص را برده بود.

نخستین موج گرما

اردیبهشت نسبتا پربرکتی را پشت سر گذاشتیم؛ به گونه‌ای که در بین مراکز استان‌ها به نوبت بیشترین میزان بارش،از آن کرمانشاه، خرم آباد، اراک، یاسوج، همدان، ایلام، ارومیه و سنندج؛ هر کدام با بیش از ١٠٠ میلیمتر بود.
PDF ضمیمه ۶و۷
کوتاه ضمیمه ۶و۷
رمضان فرصتی است برای پاکسازی و بازسازی؛ پاکسازی جسم از  سموم و بازسازی روان. اینها اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه برای سلامت جسم و روان‌مان برنامه‌ریزی کنیم. همان‌قدر که درست خوردن و آشامیدن در ماه مبارک مهم است، تغذیه روح نیز یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی است که باید در ماه مبارک به آن دقت کنیم. با شروع ماه مبارک به سراغ  بررسی تاثیر رمضان بر سلامتی و آداب تغذیه درست رفته‌ایم. نکته‌های ذکر شده درباره  تغذیه سالم در ماه رمضان ویژه افرادی است که به بیماری خاصی مبتلا نیستند.
«بختیار طاهری» وجب به وجب «تنگه‌صیاد» را می‌شناسد. او پس از سال‌ها محیط‌بانی در این منطقه، حالا هفت سال است که رئیس این پارک ملی است. سختکوشی او بین محیط‌بان‌ها، مثل است.
در چند شماره گذشته چگونگی ترور ناصرالدین شاه قاجار در آغاز پنجاهمین سال سلطنت او از نظر خوانندگان گرامی گذشت.