6o7
پنج شنبه 12 بهمن 1396
شماره 7312
ضمیمه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مرد سربداران

بزرگداشت
سینما رادیوسیتی؛ «خشت و آینه» ابراهیم گلستان و «شب» آنتونیونی؛ حسینیه ارشاد و سخنرانی‌های پرشور دکتر علی شریعتی. محمدعلی نجفی در دهه‌های 40و 50 با چنین منابع الهامی به سینمای روشنفکرانه، روشنفکری دینی و سیاست علاقه‌مند شد. در دهه50 با دوستانش آیت‌ فیلم را تاسیس کرد. فیلم «جنگ اطهر» را ساخت.
ویژه
تماشای بهتر رویدادهای بزرگ ورزشی ازجمله المپیک و جام‌جهانی فوتبال یکی از اصلی‌ترین بهانه‌های خرید یا به‌روزرسانی تلویزیون خانه‌ محسوب ‌می‌شود.
بیل گیتس، مؤسس مایکروسافت و مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک که به‌ترتیب ‌ دومین و چهارمین فرد ثروتمند جهان‌ هستند
دولت چین در یک برنامه آینده‌نگر قصد دارد با ساخت مراکز آموزشی و فرهنگی در کشور چین از طرفی باعث رشد فکری جامعه شود
هاروکی موراکامی در کتاب‌ «پس از تاریکی» از زبان شخصیت مرد داستان می‌نویسد: « بگذار چیزی بهت بگویم، ماری. زمینِ زیر پای ما خیلی محکم به‌نظر می‌رسد
این شش فیلم را از دست ندهید.
از لحظه‌ای که کار هیأت انتخاب جشنواره به پایان رسید، این جمله نقل محافل سینمایی بود: «اغلب فیلم‌های جشنواره امسال متوسط‌اند».

سکانس36

از امروز مهمان جشنواره فیلم فجر هستید
جشنواره
رسیدیم به ایستگاه سی‌وششم، به جشنواره‌ای که قرار است محدودتر، جمع‌وجورتر و احتمالا هدفمندتر برگزار شود. حذف برج میلاد به‌عنوان کاخ جشنواره، کاستن از تعداد سانس‌های نمایش فیلم، برچیدن بساط فرش قرمز، حذف برخی بخش‌ها مثل مسابقه فیلم‌های اول و مستند و کاهش فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران، نشان از عزم مدیران سینمایی برای برپایی جشنواره‌ای با ابعاد محدودتر دارد؛ جشنواره‌ای کم‌هزینه‌تر از آنچه در یک دهه اخیر شاهدش بودیم.
دوبلور مؤلف

دوبلور مؤلف

«سینماگر مؤلف» اصطلاحی بود که اولین بار منتقدان فرانسوی درباره تعدادی از کارگردان‌ها به ‌کار بردند. سال‌ها نظریه‌پردازی و پشتوانه تئوریک غنی، باعث شد که این اصطلاح، مورد پذیرش قرار گیرد و حالا مؤلف‌بودن بزرگانی چون هیچکاک، جان فورد، هوارد هاکس، آنتونیونی، بیلی وایلدر و... نکته‌ای بدیهی محسوب می‌شود.
من؛ مسئول شادی
من؛ مسئول شادی
وقتی به جایگاه او در سینمای ایران نگاه می‌کنیم، از این همه نقش‌های متفاوت، متضاد و گوناگونی که بازی کرده شگفت‌زده‌ می‌شویم. هنوز که هنوز است بسیاری از ما با احساسات کودکانه اکبر عبدی برای بازی در دزد عروسک‌ها، سفر جادویی و محله برو بیا، کودک می‌شویم؛  با خنگ بازی‌ها و اداهای او در اجاره‌نشین‌ها، ‌ای‌ایران،  نان و عشق و موتور ١٠٠٠ و تحفه هند از خنده ریسه می‌رویم و با بازی درخشان او در «مادر» علی حاتمی اشک می‌ریزیم.
گفت و گو
داریوش شایگان با آنکه هندشناسی خوانده اما خودش را به این حوزه محدود نکرد و تمدن هند سکوی پرشی شد برای شناخت بهتر او از دیگر تمدن‌های کهن.او با اینکه پیوسته به اروپا می‌رود، اما به قول خودش، اینجا را خیلی دوست دارد و از صحبت کردن به فارسی بیشتر لذت می‌برد تا به انگلیسی یا فرانسه و آلمانی. چاپ کتاب « فانوس جادویی زمان» شایگان  انگیزه‌ای شد تا با او به گفت‌وگویی درباره علاقه‌مندی‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌هایش بنشینیم.
PDF ضمیمه ۶و۷
کوتاه ضمیمه ۶و۷
تماشاگران تئاتر علی سرابی را خیلی خوب می‌شناسند. سرابی 39ساله و فارغ التحصیل بازیگری تئاتر از دانشگاه هنر و معماری واحد مرکزی است.
اندک زمانی پیش آدلاید نامرئی‌ترین شهر استرالیا بود اما امروز به‌نظر می‌رسد تمام مردم جهان در مورد آن صحبت می‌کنند.
روز تعطیل باید صبحانه را خاص و عالی خورد؛ معمولا هم این مسئله اتفاق می‌افتد.