6o7
پنج شنبه 28 دی 1396
شماره 7300
ضمیمه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

محبوبیت، جنجال، فروش

جشنواره فجر
معرفی چهره‌های سال را معمولا می‌گذارند برای روزهای آخر اسفند که بشود یک جمع‌بندی کامل از اتفاق‌های سال داشت‌ اما این روزها که قرار است مهم‌ترین رویداد تئاتری سال یعنی جشنواره تئاتر فجر برگزار شود
ویژه
بازیگر جوان، خوب و آینده‌داری که اصالتا مشهدی است و فارغ‌التحصیل رشته رسانه‌های گروهی. آریا‌فر از سال ۹۰ به‌صورت جدی تئا‌تر را آغاز کرد و نخستین حضورش در جشنواره فجر نیز به‌‌ همان سال بازمی‌گردد. آریافر از نمایش «بی‌پدر» همکاری خود با محمد مساوات را آغاز کرد. کاری که امروز پای هر دو را به‌عنوان بازیگر و کارگردان به جشنواره تئاتر فجر باز کرده است.
از بازیگران جوان و پویای تئاتر کشور است که توانسته با ارائه بازی‌های قابل ‌قبول در نقش‌های مختلف، حضور خود را به اثبات برساند. او این بار با تجربه‌ای تازه خود را به دوستداران هنر صحنه معرفی کرده است. او که پیش از این در نمایش «احساس آبی مرگ» با امین میری همکاری داشته، با «شلتر» پا به صحنه جشنواره سی و ششم فجر می‌گذارد.
بازیگری توانمند و چهره‌ای آشنا برای دوستداران هنرهای نمایشی که البته سال‌هاست به خواست خود، در کنار محمد مساوات به ارائه بازی‌های ماندگار و البته کسب تجربه مشغول است. محمد علی محمدی ویژگی دیگری هم دارد؛ خوش خلقی که او را به چهره‌ای صمیمی در تئاتر بدل کرده است. او در نمایش «این یک پیپ نیست» در این جشنواره حضور دارد.
گفت و گو
از آن دست هنرمندانی ا‌ست که معرفی‌ او نیازمند کارنامه و برشمردن آثار نیست؛ چون مخاطب با دیدن نام رحیم نوروزی، تصویری از کارهای مختلف او را در ذهنش متصور می‌شود.
میری کارگردانی است با کارنامه‌ای قابل‌قبول. او امسال با نمایش «شِلتِر» به گفت‌وگو با جامعه مخاطب خود نشسته تا شاید هرچه سریع‌تر فکری برای شرایط وخیم و تأسف‌بار زنان کارتن‌خواب شود.
بازیگر و طراح صحنه و لباس است. او فارغ‌التحصیل نقاشی از دانشگاه کلیولند اوهایو آمریکا است.
دیدار با سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر

بازی بزرگان آغاز شد

جشنواره فجر
تا دو روز دیگر مهم‌ترین رخداد تئاتری کشور برگزار می‌شود. جشنواره تئاتر مثل هر جشنواره دیگری فرصت خوبی است تا بتوانیم حاصل یک سال تئاتر ایران و جهان را مرور کنیم. گرچه ممکن است برخی از هنرمندان و آثار تئاتری فرصت حضور در این جشنواره را نیافته‌ باشند‌ اما امسال با توجه به اینکه جشنواره، شعار جشن گفت‌وگوی تئاتر ایران را سرلوحه کار خود قرار داده می‌توان با نگاهی به فهرست جشنواره و سر زدن به سالن‌هایی که کارهای مورد علاقه‌مان را نمایش می‌دهند، در این گفت‌وگو سهیم شد.
یک اتفاق

یک اتفاق

نسیم ادبی
وصال بناری: بازیگر توانمند سینما و تئاتر که به‌عنوان یکی از بازیگران نمایش «آبی مایل به‌صورتی» در رقابت جشنواره بین‌المللی فجر امسال شرکت می‌کند. با پیشینه‌ای که از نسیم ادبی می‌دانیم و با تلاش و کوشش بسیار او جایگاه قابل‌ قبولی در حوزه تئاتر برای خود کسب کرده است.
قصه پناهجویان
قصه پناهجویان
سهامی‌زاده که با اثری به نام «چشم در برابر چشم» خود را به جامعه تئاتر ایران معرفی کرد، هم‌اکنون با نمایش «مانوس» که به بررسی شرایط پناهجویان می‌پردازد، پا به عرصه رقابت در جشنواره فجر گذاشته است.
گفت وگو
کارگردان خوش‌آتیه تئاتر که بیش از تخصص‌اش می‌توان از اخلاق نیکوی او نوشت، هنرمندی است که با «آنا کارنینا» پا به جشنواره فجر می‌گذارد.

حکایت صورتی‌ها و آبی‌ها

گفت وگو
ساناز بیان، نویسنده و کارگردانی‌ است که امسال موفق شده با دو اثر «شِلتِر» و «آبی مایل به‌صورتی» در جایگاه نویسنده و کارگردان، به عرصه رقابت‌های سی‌وششمین جشنواره فجر امسال پا بگذارد.

راوی داستان

گفت وگو
مارال فرجاد، بازیگر سینما و تئاتر که در کودکی وارد کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان شد، در اصل دانش‌آموخته رشته عکاسی است.

به وسعت جهان

گفت وگو
بازیگر سینما، تلویزیون و تئا‌تر، مجری تلویزیونی، صداپیشه و فعال در عرصه رادیو، نام و چهره‌ای آشنا برای مخاطبان دارد.
PDF ضمیمه ۶و۷
کوتاه ضمیمه ۶و۷
کارگردان و بازیگر این اثر نمایشی، در تلاشی فرسایشی برای گفتن از واژه‌ای به نام درد، دست به نگارش و نهایتا اجرای اثری به نام «نفر دوم» زد.
«جوانی، خلاقیت و تفکر برانگیزی» سه عامل کلیدی در انتخاب آثاری است که در بخش بین‌الملل سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر قرار است نمایش داده شوند.
جشنواره تئاتر فجر فرصتی است برای پایتخت‌نشین‌ها و علاقه‌مندان حرفه‌ای و جدی نمایش که آثار خوب و گلچین دیگر شهرها را در بهترین سالن‌ها ببینند.