3
پنج شنبه 22 آذر 1397
شماره 7551
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تلاش شورای شهر برای ایجاد نظام جامع مدیریت محیط‌زیستی

زیرساخت اطلاعاتی برای حفاظت از محیط‌زیست تاکنون طراحی نشده است
یادداشت
​​​​​​​یکی از موضوعاتی که در شورای پنجم در حال رسیدگی است، آن است که یک نظام جامع مدیریت محیط‌زیستی از سوی شهرداری تهران ایجاد شود که اطلاعات تولیدی از سوی آن، باید حتما در اختیار شهروندان، سمن‌ها و گروه‌های مختلف قرار بگیرد.
ویژه
با ارتقای کیفیت وسایل حمل‌ونقل عمومی و فرهنگسازی به‌منظور استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، می‌توان گام مؤثری در جهت کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها برداشت.
کتابخانه‌هایی که در سراهای محله ایجادشده ساماندهی می‌شوند.
سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در بازدید از باغ پرندگان گفت: «با وجود مشکلات اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاران زیادی علاقه‌مند به همکاری با شهرداری تهران هستند.»
ترافیک
بی‌توجهی به جلو و عدم‌رعایت حق تقدم عامل بیش از ۶۳درص00د تصادف000ات درون‌شهری در آبان‌ماه بوده است.

انعکاس گام‌های محیط‌زیستی شهردار تهران

سه‌شنبه‌های بدون خودرو این روزها به موضوع اصلی محیط‌زیست شهر تهران در فضای مجازی تبدیل شده است
محیط زیست
سومین گام شهردار تهران در مسیر بهبود محیط‌زیست سه‌شنبه این هفته نیز با رکابزنی او همراه شد اما این پافشاری سه‌هفته‌ای بر عدم‌استفاده از خودروی شخصی، چه پیامی دارد و تا‌کنون چه بازخوردهایی داشته است؟
ابهام در ممنوعیت‌های جدید ساخت‌وساز بر گسل‌های پایتخت

ابهام در ممنوعیت‌های جدید ساخت‌وساز بر گسل‌های پایتخت

رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران از وجود ابهاماتی در دستورالعمل معاونت شهرسازی در مورد ممنوعیت ساخت‌وساز در پهنه‌های گسلی خبر داد.
وضعیت پارکینگ میدان فرهنگ
سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد با تدابیر اتخاذشده به‌منظور بهره‌برداری گام به گام از پارکینگ طبقاتی در دست ساخت میدان فرهنگ، فاز نخست پروژه تا زمستان سال آتی راه‌اندازی شود.
PDF شهر
کوتاه شهر
یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران امسال با شعار «یلدای ارگانیک» صبح امروز با حضور شهردار تهران و رئیس و اعضای شورای شهر تهران در بوستان گفتگو افتتاح می‌شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درخصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: این کار به کندی انجام می‌شود و یک سال است رانندگان در صف نوسازی هستند.