3
پنج شنبه 7 تیر 1397
شماره 7417
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جمع‌آوری زباله‌ ساعت نمی‌شناسد

روزانه حدود یک‌میلیارد و 200میلیون تومان صرف جمع‌آوری زباله‌های پایتخت می‌شود؛زباله‌هایی که قرار است حداکثر تا ساعت 9توسط شهروندان در سطل‌های زباله  قرار گیرد و توسط خودروهای مکانیزه جمع‌آوری شود. اما مدت‌هاست نه شهروندان چندان به ساعت برای ریختن زباله‌هایشان توجه می‌کنند نه خودروهای مکانیزه.
ویژه
پیگیری‌های همشهری موجب شد فهرست 2240نفره خبرنگارانی که طرح ترافیک 97را گرفتند، منتشر شود. پیش از انتشار این فهرست طی یادداشتی نوشتیم که این وعده معاونت حمل ونقل شهرداری تهران براساس تصویب شورای شهر نباید فراموش شود و در کمتر از 10ساعت از انتشار این یادداشت، فهرست منتشر شد.
300دستگاه تاورکرین فعال در تهران، گواهی استاندارد ندارند. به گزارش شهرنوشت، حمید موسوی، مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفته، هم‌اکنون 668 تاورکرین در مناطق مختلف تهران فعالیت می‌کنند که 338دستگاه، گواهی صلاحیت اپراتور و 353دستگاه نیز گواهی ایمنی از سازمان استاندارد دریافت کرده‌اند.
کلنگ ۴۸ جایگاه پمپ بنزین جدید و کوچک مقیاس در تهران به زمین زده شد.
باغات
22  اسفند ‌ماه بود که اعضای شورای اسلامی شهر تهران مصوبه برج‌ باغ‌‌ها را پس از 14سال لغو کردند تا اینگونه گامی جدی برای حفظ باغات باقیمانده پایتخت برداشته شود.

توقف برج‌سازی در تهران

شهردار تهران در حاشیه نشست هیأت دولت از بلندمرتبه‌سازی براساس طرح جامع خبر داد
ضد فساد
روز گذشته و در حاشیه جلسه هیأت دولت، شهردار تهران به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت. برج‌سازی، خرید واگن‌های جدید، فعالیت اتباع بیگانه، نوسازی بافت فرسوده و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ازجمله محورهای سخنان شهردار تهران بود.
شورا
رسانه‌ها و فضاهای مجازی امروزه بزرگ‌ترین شاهراه ارتباطی میان شهروندان و مسئولان هستند؛ جایی که مردم بدون هیچ واسطه‌ای می‌توانند از دغدغه‌های خود بگویند و به گوش مسئولان برسانند. کل دنبال‌کنندگان صفحات مجازی تمامی اعضای شورای شهر،  حتی به نیمی از تعداد رأی آخرین نفر شورای شهر نمی‌رسد.
PDF شهر
کوتاه شهر
مدیرکل اداره هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران،  خواستار به مشارکت طلبیدن شهروندان در فرایند تعریف و پیدایش طرح‌های عمرانی شد.
ولی‌الله شجاع‌پوریان، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران به نمایندگی از شهردار پایتخت در مراسم استقبال از بازگشت تیم ملی ایران در فرودگاه امام‌خمینیره حاضر شد و پیام تقدیر شهردار تهران را به ملی‌پوشان اعلام کرد.همشهری
من می‌خواهم گریبان سرنوشت را بگیرم، او نمی‌تواند سر مرا در برابر زندگی خم کند. بتهوون