3
پنج شنبه 3 خرداد 1397
شماره 7392
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

افطار در آب و آتش

یادداشت
از افطار تا سحر می‌توان پرسه زد در باغ‌های زیبای قطب گردشگری پایتخت. از افطار تا سحر می‌توان به تفریح و تفرج رفت و سیر و سیاحت در منطقه‌ای که این روزها میزبان هزاران شهروند تهرانی است. منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، در رمضان امسال چهره‌ای متفاوت به‌خود گرفته‌ است؛ چهره‌ای تازه که در آن شهروندان بسیاری را میزبانی کرده و جشنی تازه به‌نام «جشنواره باغ رمضان» را برگزار می‌کند.
تیم ملی فوتسال بانوان برخلاف تیم‌های ملی آقایان با امکانات اندک توانست قهرمان آسیا شود. بنابراین، در مراسمی که شهرداری تهران برای حمایت از بانوان فوتسالیست‌ برگزار کرد، استفاده از اماکن ورزشی برای این قهرمانان رایگان اعلام شد. فرزانه توسلی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان در گفت‌وگو با همشهری درباره این مسائل صحبت کرده است.

پنجشنبه‌های شلوغ تهران الگوی جهانی با اجرای بومی

طرح ترافیک جدید تهران، روزهای تعطیل را به 2روز افزایش داده اما هنوز حجم ترددها کاهش نیافته است
ترافیک
نحوه اجرای طرح ترافیک جدید تهران طی ماه‌های اخیر بارها از سوی رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی و از روز سه‌شنبه اول خرداد به شکل کاملا رسمی با متخلفان برخورد شده است. بدین‌ترتیب امروز پنجشنبه 3خرداد، نخستین روز تعطیل رسمی طرح است. اما این طرح طی 2هفته اخیر موجب افزایش ترددهای شهری در محدوده‌ مرکزی شهر شد.

شهردار تهران به دیدار روحانی می‌رود

روایت سخنگوی شورای شهر تهران از ملاقات دوساعته با محمدعلی افشانی
نخستین جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران با محمدعلی افشانی شهردار جدید تهران روز سه‌شنبه برگزار شد. دیروز سخنگوی شورای شهر به محتوای این دیدار اشاره کرد و گفت: «شهردار تهران بدون تعارف و صریح صحبت‌ می‌کند، طبیعی است که شورا انتظار دارد انتصاباتی که انجام می‌شود با رویکردهای شورای پنجم نسبت معناداری داشته باشد.
حکم تخریب خانه تاریخی حسام صادر شد
یکی از تلخ‌ترین خبرهای چند روز گذشته برای علاقه‌مندان به میراث تهران، خبر صدور حکم تخریب خانه حسام بود. رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران درباره این موضوع به فارس گفت: «با صدور حکمی به مالک اجازه تخریب خانه تاریخی حسام داده شده است اما شهرداری در این زمینه همکاری نخواهد کرد.»
شهر
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای شهر گفت: قرار است طراحی صورت گیرد که مردم با اپلیکیشن‌های موبایلی جای پارک خود را رزرو و پول را آنلاین پرداخت کنند و اگر خودروی دیگری در جای مربوطه پارک کند جریمه می‌شود.
PDF شهر
کوتاه شهر
افشین حبیب‌زاده، معاون نظارتی شورای شهر تهران: درخصوص صندوق ذخیره کارکنان شهرداری گزارش کاملی از سوی شهردار پیشین تهران داده شد و تخلفات قابل توجهی در این صندوق رخ داده است، بنابراین چند پیشنهاد برای ساماندهی آن مطرح شده که یکی از آنها این است که صندوق منحل شود و در یکی از بانک‌های عامل سرمایه‌گذاری به‌صورت غیرمستقیم انجام شود. همشهری
مردم از من می‌پرسند چه زمان قصد بازنشستگی دارم. من به آنها می‌گویم هم‌اکنون هم بازنشسته هستم. من آن چیزی را که سرگرم انجامش هستم کار نمی‌دانم. نورمن برودسکی