3
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
شماره 7384
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اصلاح‌طلبان، برنده سربلند در آزمون انتخاب شهردار

یادداشت
انتخاب شهردار تهران، آزمونی سخت و مهم برای شورای پنجم و در نگاهی کلان‌تر مجموعه اصلاح‌طلبان بود که خوشبختانه با وجود نگرانی‌ها و یأس‌آفرینی رسانه‌های رقیب، به مطلوب‌ترین وجه ممکن به سرانجام رسید. فرایند دمکراتیک و شفاف شورای پنجم برای انتخاب شهردار، گرچه مخالفانی داشت، اما نشان داد برای توسعه سیاسی و دمکراسی به‌عنوان کلیدواژه گفتمان اصلاحات باید از این چالش‌های سخت عبور کرد.
ویژه
بهمن محبوبی، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک تهران: خیابان 35متری شهید افتخاری به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه اجرایی شمال تهران با تملک 3ملک باقیمانده آماده بهره‌برداری و خروج محله دارآباد از بن‌بست می‌شود. شهرنوشت
اگر می‌خواهید با آسودگی خاطر به رختخواب برگردید، با هدف از آن برخیزید. جورج لوریمر به قدری به هدف و منظور خود فکر می‌کنم و در آن غرق هستم که دیگر زمانی برای کینه‌توزی ندارم! لارنس جونز اگر فکر می‌کنید برای شادی و موفقیت و ثروت شما باید فرد دیگری تغییر کند، محکوم به شکست هستید. برایان تریسی

کلید تحول تهران

کارشناسان 2 الگوی شهرداری تهران برای دگرگونی پایتخت را افزایش مشارکت و کاهش هزینه می‌دانند
گزارش
تهران می‌تواند شهری متفاوت باشد؛ شهری با مشکلات کمتر و با زندگی بهتر برای شهروندان؛ شهری که اداره پایتخت در آن کم‌هزینه‌تر باشد و شهروندان نیز بتوانند به‌عنوان صاحبان واقعی شهر، نقش‌آفرینی کنند. اینها دیدگاه متخصصان و کارشناسان شهری است که می‌گویند شهردار تهران می‌تواند با تکیه بر همین دیدگاه، اداره پایتخت را دچار تحولی جدی کند.
هاشمی: پژوهش‌های شهری مسئله‌محور باشد

هاشمی: پژوهش‌های شهری مسئله‌محور باشد

رئیس شورای شهر تهران در مورد شائبه رفتن برخی از معاونان از شهرداری مطالبی را بیان کرد. محسن هاشمی صبح دیروز در چهارمین کنفرانس مدیریت شهری، اقتصاد نوین و درآمدهای پایدار درخصوص موضوع افزایش درآمدهای پایدار شهرهای کشور نیز چند نکته را متذکر شد.
استاندار توپ متروی پرند را به زمین شهرداری انداخت
استاندار تهران مقصر نرسیدن متروی تهران به پرند را شهرداری تهران دانست و اعلام کرد که این نهاد تعلل کرده است! خط متروی تهران - پرند ازجمله خطوط متروی حومه‌ای شهر است که مطابق قانون هزینه ساخت آن تمام و کمال باید توسط دولت پرداخت شود.
گردشگری
همایش میراث فرهنگی و گردشگری و توسعه پایدار با همت کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش و شهرداری منطقه 12در محل سردر باغ ملی برگزار شد. در این همایش اعضای شورای شهر و مدیران شهری به بیان فرصت‌های تهران برای توسعه گردشگری پرداختند.
PDF شهر
کوتاه شهر
به‌عنوان کارشناس حوزه HR و ارزیابی و انتخاب مدیران که در طول 15سال گذشته این دانش را از کشورهای مختلف آموخته‌ام و در سراسر ایران عزیز تجربه و اجرا کرده‌ام، اعتقاد دارم اعضای شورای اسلامی شهر تهران سطح بالایی از عقلانیت، دمکراسی و رعایت اصول مدیریت را در انتخاب شهردار تهران از خود نشان دادند.