6o7
پنج شنبه 5 بهمن 1396
شماره 7306
ادامه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تماشای ورزش از تلویزیون

دیروز و امروز
هیچ فکر کرده‌اید که تماشای بازی‌های ورزشی از تلویزیون چه تجربه‌ غریبی است؟ پیش از باب شدن پخش مستقیم و غیرمستقیم فوتبال و والیبال و اسکی و غیره بر صفحات تلویزیون‌های‌مان، هیچ تصوری داشتید که بازی را می‌شود از چند نقطه و زاویه دید؟ مثل تماشاگری که انگار به نحو معجزه‌آسایی هر آن در نقطه‌ متفاوتی از ورزشگاه ایستاده است.
ویژه
«باورت نمی‌شه اما مردم با همین چند دونه برف اینقدر خوشحال شدن که نگو و نپرس. کلی سلفی و لایو ویدئو و استوری یهو اینستاگرام‌ رو برفی کرد.
جهان
فصل زمستان و حرکت مواج دانه‌های برف پوششی نو بر طبیعت می‌پوشاند و خاطرات تلخ و شیرین آن از دیرباز از میان نغمه‌ها و سروده‌ها تا نگاره‌ها و آیین‌های برجای مانده در فرهنگ‌های گوناگون به چشم می‌خورد. سفر زمستانی امروز را با نگاهی به این نیروی الهام‌بخش همیشگی و بازتاب آن در آثار هنرمندان و شاعران سپری خواهیم کرد.
آلمان در تمام دنیا به واسطه قلعه‌هایش شهرت دارد؛ قلعه‌هایی که بالای تپه‌ها قرار دارند، برج‌های‌شان سر به فلک کشیده و با رودهای جاری و جنگل‌های سرسبز احاطه شده. نگین گردشگری آلمان همین قلعه‌ها هستند که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به‌خود جذب می‌کنند.
امروز به آشپزخانه همسایه مان سری می‌زنیم و مهمان غذاهای لذیذ و پرادویه آنجا خواهیم بود. طعم خوراکی‌های پاکستان به طعم خوراکی‌های ما نزدیک است. البته فرهنگ خوراکی‌های پاکستان از فرهنگ آشپزی هندی هم بسیار تأثیر گرفته ‌است.
سری به اردکان و پیرامون آن زده‌ایم

دل زدن به کوچه پس کوچه‌های کویر

درست است که زمستان است و سفرها کمرنگ‌تر از هر زمانی شده؛ اما وقتی اهل سفر باشی و در سرزمینی زندگی کنی که چهار فصل است،
رئیس تندرستی خود باشید

رئیس تندرستی خود باشید

آخرین ساعت‌های نخستین روز تعطیل است‌ اما شما خسته و کلافه‌ هستید. صدای اهل خانه توی سرتان می‌پیچد. می‌خواهید همه از خانه بیرون بروند و شما تنها بمانید و برای چند ساعت، صدایی نشنوید. شاید هم در این فاصله تنها بیرون بروید تا کمی آرام شوید. با خودتان فکر می‌کنید فردا را چه کار کنید؟
باز باران
باز باران
امروز ‌ به نوبت شول‌آبادلرستان، بانهکردستان، کوهرنگچهارمحال و بختیاری، انزلیگیلان و دره‌شهرایلام بیشترین میزان بارش‌ها را به نام خود ثبت کردند.
پلک
از صبح خروس‌خوان به قول خودش می‌نشیند پشت این غربیلک تا خورشید برود پشت کوه. کلاچ و ترمز و مسافر و کرایه و دربستی و جریمه و تعمیرگاه و خلاصه هزار داستان دیگر صبح تا شبش را پر کرده است.
PDF ادامه ۶و۷
کوتاه ادامه ۶و۷
دست به‌کار شد تا برای شب شام درست کند. خیلی اشتها نداشت اما دوست داشت خودش را سرگرم کند. بی‌هدف یک پیاز درشت را پوست کند و شروع کرد به خرد کردنش. نگینی‌های پیاز ته قابلمه را پر کرده بود که به فکرش رسید کمی گوشت چرخ کرده هم از فریزر بیرون بیاورد.
خودت خوانده بودی: آخ اگه یه جو شانس داشتیم... بله ما شانس نداشتیم که تو را خیلی زود از دست دادیم. اگر شانس داشتیم در این روزهایی که هنوز حال و هوای تولدت پژمرده نشده یا درگیر گرفتن وقت مصاحبه از شما بودیم یا شرکت در یک بزرگداشت یا کنسرتی که شما در هوایش نفس می‌کشیدید.