21
چهار شنبه 18 بهمن 1396
شماره 7317
پرونده
23023683
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
«چهارراه استانبول» نمونه تکثیر شده آثار پیشین مصطفی کیایی است با چاشنی تراژدی آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو. مصطفی کیایی که پیش از این هم ثابت کرده فیلمسازی در جریان سینمای بدنه را به خوبی بلد است، این‌بار هم فیلمی ساخته با کارگردانی منسجم و فیلمنامه‌ای گیشه‌پسند که البته چفت و بست نسبی دارد و نمونه استانداردی از فیلمسازی‌ برای گیشه است.
اصغر نعیمی فعالیت خود را در حوزه سینما با نگارش نقدهای سینمایی در مطبوعات آغاز کرد.
دیدنی‌ها
تصاویر برگزیده‌ای از سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر
لاتاری در راستاترین فیلم هنجارشکنانه است؛ «قیصر»ترین فیلم امروزی است. با اندکی تامل، به این جمع اضداد می‌توان چندین و چند نمونه دیگر افزود.
«چهارراه استانبول» یک مدل فیلمسازی در سینمای ایران است؛ یک مدل در سینمای بدنه؛ مدلی که به‌صورت همزمان طیف متفاوتی از علایق سینمایی را پوشش بدهد.

می‌دانستم روی تابو‌ها دست گذاشته‌ام/ هیأت داوران لطفا گذشته فوتبالی‌ام را فراموش کند

فیلم فجر
گفت‌وگو با روح‌الله حجازی، کارگردان «اتاق تاریک» و پژمان جمشیدی بازیگر «سوءتفاهم»
بازی‌‌های زنانه

بازی‌‌های زنانه

گزیده از گوشه‌ها
در این ستون در طول روزهای برپایی جشنواره ملی فجر امسال، به‌کار چند نفر می‌پردازیم که دقیق و خلاقانه عمل کرده‌اند، اما ممکن است در هیاهوی نام‌های مشهورتر یا جلوه‌گری‌های بیشتر بقیه، محصول تلاش‌شان نادیده بماند.
یک نیمه پرکشش
یک نیمه پرکشش
چهارراه استانبول
«چهارراه استانبول» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کیایی قرار است همچون فیلم‌های متأخر کارنامه این فیلمساز، با محوریت معضلات و مشکلات جوانان پیش ‌رود اما به دلیل تعدد مضامین و عدم‌امکان تمرکز حساب شده بر هر یک از آنها، از رسیدن به قوام دور می‌ماند.