21
دو شنبه 16 بهمن 1396
شماره 7315
پرونده
23023683
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
«بمب، یک داستان عاشقانه» همانطور که از نام آن پیداست قرار است داستان‌هایی عاشقانه را حین یک خاطره جمعی تلخ پایتخت، یعنی روزهای موشک‌باران اسفند 66 روایت کند.
گفت وگو
گروهی ایرانی، داستانی از جنگل‌های آفریقا را با عنوان« فیلشاه» برای بچه‌های کشورمان روایت کرده‌اند.
وقتی فیلمی لحن تلفیقی ویژه‌ای دارد و درک آن، کلید دریافت دنیای به‌خصوص فیلم می‌شود، موسیقی متن از آن عناصری است که می‌تواند راهنمای مخاطب به سمت این لحن باشد.
آخرین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا غیرایدئولوژیک‌ترین فیلم اوست. یک فیلم حادثه‌ای صرف، بی‌آنکه اساسا بخواهد خیلی وارد بحث ایدئولوژیک شود و روی انگیزه‌های قهرمانانش مکث کند.
محسن کیایی دو فیلم درجشنواره دارد و حسرت سومی را هم می‌خورد

برخورد سلیقه‌ای فیلمسازان را دلزده می‌کند

گفت وگو
محسن کیایی را بیشتر با نقش‌های شیرینی که در فیلم‌های برادرش مصطفی بازی کرده است، به‌یاد می‌آوریم.
اوج شکوفایی یک بازیگر

اوج شکوفایی یک بازیگر

کامیون
«کامیون» به نویسندگی و کارگردانی کامبوزیا پرتوی قصه‌ای از همجواری ناگزیر آدم‌ها بر بستر صلح و آشتی ملی و جهانی است که به‌واسطه سابقه درخشان سازنده‌اش در عرصه فیلمنامه‌نویسی، می‌توانست ظریف‌تر و تأثیرگذارتر باشد.
غرور و تعصب
غرور و تعصب
نگاهی به «لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان
حالا دیگر می‌توان با قطعیت گفت که موفقیت‌های محمد حسین مهدویان حاصل تصادف و اتفاق و این دسته دلایل من درآوردی نیست و او به خوبی می‌داند از سینما چه می‌خواهد و به خوبی بلد است آنچه در سر می‌پروراند را به تصویر و سینما بدل کند
PDF پرونده
کوتاه پرونده
به دوستم گفتم: «تا امروز از همه فیلم‌های نعمت‌الله خوشم آمده. امیدوارم «شعله‌ور» را هم دوست داشته باشم». جواب داد: «این یکی انگار خوب از کار درنیامده. در هیأت انتخاب هم کسی فیلم را دوست نداشته. فقط به خاطر اینکه فیلم نعمت‌الله بوده انتخابش کرده‌اند».