07
یکشنبه 20 مهر 1399
شماره 8059
شهر-۲
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
در هر محیط شهری رعایت یکسری از فاکتورها برای آنکه همه آحاد جامعه در آن فضا احساس امنیت داشته باشند ضروری است. علاوه بر فضای کالبدی و فیزیکی، مباحث روانشناسی نیز باید در طراحی‌های شهری مورد توجه قرار گیرد؛ برای مثال رنگی که در محیط استفاده می‌شود باید القا‌کننده آرامش باشد.
سال 1382، طرح توسعه دانشگاه تهران با عنوان «طرح ساماندهی پردیس دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی» که بعدها به «شهر دانش، دانشگاه کارآفرین، سبز و هوشمند» تغییر نام داد، مصوب شد؛ طرحی که با اجرایی‌شدن آن مساحت پردیس مرکز دانشگاه تهران از 21هکتار به 52هکتار افزایش می‌‌یابد.

مدیریت رفت و آمد در شهر شلوغ

تهران با وجود همه توصیه‌ها، روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد؛ به همین خاطر پایتخت‌نشینان باید با حساب و کتاب دقیق در شهر تردد کنند
شهر
جزئیات آمار ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا در تهران، حکایت‌های جالب و در عین حال هشداردهنده‌ای درباره حضور شهروندان در شهر دارد؛ حکایت از آنهایی که بی‌محابا دل به قلب تهران زده‌اند و برای درآوردن یک لقمه نان حلال، با مترو، اتوبوس، تاکسی و موتور به مرکز شهر رفته‌اند یا از مردمی که سوار بر خودروی شخصی به بیمارستان‌ها، بانک‌ها، مراکز خرید و... سر زده‌اند. هرچه هست، داستان تهران و کرونا، تا به این جای کار، مثنوی هفتاد‌من شده و تازه حکایت همچنان باقی است.
PDF شهر-۲
کوتاه شهر-۲
مدارس به تجهیزات امداد و نجات دسترسی پیدا خواهند کرد.