20
یکشنبه 2 دی 1397
شماره 7559
دانش‌وفناوری
23023644
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
زمانی پرنده‌ها بلای بزرگ هواپیماهای مسافری بودند ولی حالا پرنده‌های آهنی کوچک جایشان را گرفته‌اند.
تقریبا همه می‌دانند که آلودگی هوا چه بلایی سر قلب و ریه می‌آورد اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این بحران شهرهای امروزی می‌تواند هوش انسان را هم کم کند.
تزریق مرتب انسولین برای بیماران دیابتی یک مشکل همیشگی است. به‌تازگی اما گروهی از دانشمندان می‌گویند یک ترکیب دارویی جدید توسعه داده‌اند که باعث افزایش سلول‌های تولید‌کننده انسولین می‌شود و می‌تواند باعث درمان دیابت شود.
در جدیدترین گزارشی که از میزان دانلود اپلیکیشن‌های مختلف در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده، 3اپلیکیشن توسعه داده شده توسط شرکت فیس‌بوک در صدر پرمخاطب‌ترین برنامه‌های جهان قرار دارند.

آینده پرابهام اینترنت کشور

اعمال شدیدتر فیلترینگ، ارائه بسته‌های اینترنت بدون اینستاگرام و شیوه جدید فعالیت هاتگرام و طلاگرام وضعیت اینترنت ایران را دگرگون خواهد کرد
اینترنت ایران روزهای پرچالشی را تجربه می‌کند. مدام اظهارنظرهای جدیدی درباره وضعیت شبکه جهانی در کشور اعلام و بعضی‌هایشان بلافاصله تکذیب می‌شود.
تلاش آمریکا برای سخت‌تر‌کردن # فناتحریم

تلاش آمریکا برای سخت‌تر‌کردن # فناتحریم

مقام‌های آمریکایی تلاش دارند تا تحریم‌های بخش فناوری در ایران را هر روز سخت‌تر از قبل کنند
دولت ترامپ در کنار بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی این روزها خیز بلندی برای مجبور کردن شرکت‌های فناوری برای تحریم کاربران ایرانی برداشته است.
سرزمین زمستانی در سیاره سرخ
سرزمین زمستانی در سیاره سرخ
تصاویر ارسالی مارس اکسپرس، که از سوی آژانس فضایی اروپا برای کاوش سیاره مریخ پرتاب شده، یک منطقه زمستانی در سیاره سرخ را نشان می‌دهد.