20
شنبه 17 شهریور 1397
شماره 7474
دانش‌وفناوری
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
این روزها بازار رتبه‌بندی‌های مختلف از دانشگاه‌های دنیا براساس نظام‌های مختلف بسیار داغ است. اینکه دانشگاه‌های ایران در مقایسه با سایر دانشگاه‌های داخل و خارج کشور در چه جایگاهی قرار دارند، این رتبه‌بندی‌ها را جذاب کرده است.
جدیدترین گوشی‌های گوگل که به گوگل پیکسل ۳ مشهور هستند به‌احتمال زیاد در نهم اکتبر ۱۷مهر رونمایی می‌شوند تا نبرد برندها برای گوشی‌های تازه، وارد فاز جدید شود.
اگر خودرویی داشتید که می‌توانست خودش شما را به مقصد برساند و در داخل آن می‌توانستید به طور کامل استراحت کنید یا دفتر کارتان در آنجا باشد، آن را به پروازهای کوتاه ترجیح می‌دادید؟ جواب محققان شرکت ولوو به این ماجرا مثبت است، اما برای آینده. ولوو از جدیدترین مدل مفهومی یا کانسپت خود با نام 360C رونمایی کرده که خصوصیات عجیبی دارد.

سرقت کاربران تلگرام برای ساخت پیام‌رسان بومی

تبدیل‌شدن نسخه‌های فرعی تلگرام ‌به پیام‌رسان بومی از نظر کارشناسان فنی بدون دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران میسر نیست
شبکه‌های اجتماعی
پوسته‌های جنجالی تلگرام را تا همین چند‌ماه پیش کمتر کسی می‌شناخت. تلگرام طلایی طلاگرام‌ و هات‌گرام بعد از گسترش فیلترینگ تلگرام و درحالی‌که دستوری مبنی بر فیلتر‌شدن فیلترشکن‌ها نیز وجود داشت، گسترش پیدا کردند چون تنها سامانه‌هایی بودند که می‌توانستند با روشی ناشناس فیلترینگ را دور بزنند.
چراغ سبز اتحادیه اروپا برای تصاحب شازم

چراغ سبز اتحادیه اروپا برای تصاحب شازم

اتحادیه اروپا آخرین مانع برای اجرایی شدن توافق خرید شرکت شازم توسط اپل را هم برداشت تا این معامله به‌زودی اجرایی شود. پیش از این گمانه‌زنی‌هایی درباره ایجاد انحصار در بازار به‌دنبال این ماجرا مطرح شده بود، اما به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه این ماجرا را منتفی دانست.
افتتاح بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحل جهان
افتتاح بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحل جهان
بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحل جهان در آب‌های انگلیس به‌صورت رسمی کار خود را شروع کرده است. این مزرعه بادی در خلیج کامبرین Cumbrian قرار دارد و می‌تواند به تنهایی با انرژی باد برق مورد نیاز ۵۹۰ هزار خانه را تأمین کند.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
گوگل با ساخت موتور جست‌وجویی جدید کمک بسیار مهمی به جامعه علمی، محققان و کسانی که به‌دنبال اطلاعات دقیق و آمارهای مهم هستند، کرده است.
برای شما هم حتما مشکل بسته بودن چشم‌هایتان در یک عکس خوب پیش آمده است. دوربین‌های جدید این امکان را دارند که بسته بودن چشم‌ها را در موقع گرفتن عکس هشدار دهند اما فیس‌بوک می‌خواهد این مشکل را با توسعه یک ابزار هوش مصنوعی رفع کند.