20
سه شنبه 30 مرداد 1397
شماره 7462
دانش‌وفناوری
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
براساس یافته‌های جدید تعداد سیارات فراخورشیدی دارای آب بیشتر از آن است که پیش از این تصور می‌شد. مسئله مهم اما آن است که شرایط بسیاری از این سیارات مساعد نیست.
فرایند کارآموزی در تمام شرکت‌ها و مؤسسات یک روند پیچیده دارد؛ زمان‌گیر است و در نهایت، معلوم نیست کسی که به‌کار گماشته شده، به اندازه کافی از عهده کار برمی‌آید یا نه.
آمار گردآوری شده توسط یک مؤسسه تحقیقات صنعت خودرو نشان می‌دهد که در 6‌ماه اول سال‌جاری میلادی ۴۴میلیون دستگاه ماشین در جهان فروخته شده است.
یک شرکت فناوری برای کاهش آسیب به مچ دست کاربران، نوعی موس عمودی ابداع کرده است. هنگام کار با رایانه، ممکن است موس را اشتباه در دست بگیرید یا دست خود را در زاویه بدی قرار دهید.

قبض‌های نجومی با کلاهبرداری پیامکی

سامانه‌هایی که خدمات مبتنی بر ارزش افزوده VAS ارائه می‌کنند، چطور مخاطبان را دور می‌زنند و چطور می‌توانید جلوی آنها را بگیرید؟
فناوری
شاید شما هم یکی از قربانیان فال حافظ، پیامک هواشناسی، اعلام قیمت ارز و... باشید که بی‌خبر از همه جا به ازای هر پیامک دریافتی یا شارژ خط اعتباری‌تان را از دست می‌دهید و یا در آخر‌ماه با رقم قابل توجهی در قبض‌موبایل‌تان مواجه می‌شوید.
ابداع مقاوم‌ترین آلیاژ جهان

ابداع مقاوم‌ترین آلیاژ جهان

پژوهشگران آلیاژ جدیدی ابداع کرده‌اند که ادعا می‌شود مقاوم‌ترین آلیاژ جهان است. آنها در آزمایشگاه ملی سندیا در آمریکا آلیاژی از پلاتین و طلا ساخته‌اند که در مقابل اصطکاک و گرما مقاومت قابل‌توجهی از خودش نشان می‌دهد
نقشه فضایی روس‌ها برای کشورهای عربی
نقشه فضایی روس‌ها برای کشورهای عربی
سازمان فضایی روسیه اعلام کرده در حال مذاکره با کشورهای حوزه خلیج‌فارس است تا شهروندان آن مناطق بتوانند با پرداخت مبلغ قابل توجهی چند روز در فضا اقامت کنند.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
گاهی ما انسان‌ها فکر می‌کنیم که مقاومت‌مان در مقابل سختی‌ها بیشتر از هر موجود دیگر روی زمین است و با هوش و فناوری‌ای که در اختیار داریم می‌توانیم امکان بقای بیشتری داشته باشیم.