9
چهار شنبه 9 خرداد 1397
شماره 7397
دانش‌وفناوری
23023629
02123023913
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شتاب گرفتن ورود پهپاد به زندگی ایرانی‌ها

تلگراف
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اعلام کرده با نقش‌آفرینی بخش خصوصی در صنعت و فناوری پهپادها، تجاری‌سازی و فناوری‌های این حوزه با شتاب بیشتری وارد زندگی مردم می‌شود.
ویژه
یک روبات زیردریایی پیشرفته توانسته بقایای گنجینه اسپانیایی را پیدا کند که در طول 300سال گذشته، حتی مکان غرق شدن این کشتی در هاله‌ای از ابهام بود، اما حالا نه‌تنها بقایای این کشتی بلکه انبوهی از گنجینه‌های متعلق به آن پیدا شده است.
گوگل بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری تعیین کرده که در 5سال آینده از آن برای توسعه فرهنگ کارآفرینی و اشتغال در اروپا، خاورمیانه و آفریقا استفاده خواهد کرد.
2بانک بزرگ و مهم در کانادا اعتراف کرده‌اند اطلاعات ۹۰ هزار نفر از مشتریان‌شان در یک حمله کم‌سابقه و گسترده سایبری به سرقت رفته است. به گزارش رویترز، بانک مونترال و بانک تجارت امپریال قربانیان این حمله سایبری هستند.
ناسا یک وبسایت جدید به نام Exoplanet Travel Bureau تاسیس کرده که شما را به دنیای سیاره‌های فراخورشیدی می‌برد. این سایت افراد را قادر می‌سازد تا یک دید 360درجه‌ای نسبت به محیط اطراف داشته باشند.

رؤیای اینترنت بدون اختلال

کارشناسان در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرده‌اند رفع اختلالات اینترنت با وضع فیلترینگ کنونی امکان‌پذیر نیست و باید شرایط از لحاظ فنی به گذشته بازگردد
اینترنت
یک هفته از پایان اولتیماتوم 24ساعته وزیر ارتباطات به معاونانش و مسئولان اینترنت ایران می‌گذرد. طبق این اولتیماتوم مقرر شده بود اختلالاتی که بعد از آغاز فیلترینگ تلگرام رخ داده ظرف کمتر از یک روز برطرف شود.
«ما باید به‌ماه برگردیم و این بار آنجا بمانیم»؛ این جمله جف بزوس، مدیرعامل و مؤسس آمازون در یک کنفرانس فضایی در لس‌آنجلس، بار دیگر بحث‌ها درباره یافتن سیاره‌ای به‌عنوان جایگزین زمین را داغ کرده است.