28
شنبه 21 بهمن 1396
شماره 7319
دانش‌وفناوری
23023629
02123023913
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
فضاپیمای «دریم چیسر» تا سال 2020 به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب می‌شود. این نخستین ماموریت شرکت خصوصی SNC با ناسا سازمان فضایی آمریکا خواهد بود.
گفت و گو
فردیس رضوانی یا آنطور که آمریکایی‌ها نامش را تلفظ می‌کنند فریس رضوانی یکی از طراحان شناخته‌شده جهان است که به‌خاطر اصالت ایرانی در کشور ما همه طرفداران خودرو با نامش آشنا هستند. وقتی خودروی «تانک» رضوانی موتورز چند وقت قبل رونمایی شد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت بار دیگر نام او و شرکتش سرزبان‌ها افتاد.
کاوشگر فضایی «افق‌های تازه» ناسا تصاویر باشکوهی از دورترین قسمت‌های منظومه شمسی به زمین فرستاده که یکی از دورترین تصاویر ثبت شده از اطراف پلوتو محسوب می‌شود.
گفته می‌شود کدهای امنیتی ابزار iBoot در گجت‌های اپل لو رفته است. با این حساب، هکرها می‌توانند با بهره‌مندی از این کدها به تمام دستگاه‌هایی که از سیستم عامل «آی.او.اس»‌پشتیبانی می‌کنند، نفوذ کنند.

موبایل‌های سفارشی‌ساز المپیک چقدر خاص هستند؟

از نرم افزارهای ویژه تا سخت افزارهای اختصاصی بررسی امکانات تلفن همراه المپیک زمستانی
گزارش
اهدای تلفن همراه به ورزشکاران و دست‌اندرکاران المپیک زمستانی2018 اخیرا به یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات بین کاربرهای ایران و جهان تبدیل شده است.  از امکانات خاصی که گفته می‌شود، روی این تلفن همراه اختصاصی گنجانده شده تا درگیری‌هایی که بین شرکت اهدا‌کننده و ورزشکاران به‌وجود آمد؛ هرکدام بحث‌های جداگانه و مفصلی را در جهان موجب شد.
تولید یخ لیزری؛ همزمان جامد و مایع

تولید یخ لیزری؛ همزمان جامد و مایع

محققان با استفاده از فناوری لیزر نوعی یخ «سوپر یونیک»‌تولید کرده‌اند که همزمان به دو حالت جامد و مایع در دسترس است. به گزارش یو.پی.آی‌، تولید این نوع یخ از حدود 30سال پیش مطرح شده و نظریه‌های مختلفی درباره آن بررسی شده بود.
ساخت «ابر چوب»؛ ماده‌ای سخت‌تر از  فولاد
ساخت «ابر چوب»؛ ماده‌ای سخت‌تر از  فولاد
محققان اخیرا نوعی چوب فشرده ساخته‌اند که ادعا می‌شود ‌از فولاد و تیتانیوم سخت‌تر است و می‌توان از آن در ساخت هواپیما استفاده کرد. ب
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
رعایت بعضی از نکات ساده می‌تواند در بهبود عملکرد اکانت اینستاگرام شما کمک شایانی کند و در نهایت باعث بهتر شدن روند عضو‌گیری و دیده شدن پست‌های شما شود. رعایت چنین نکاتی مخصوصا در اکانت‌‌های تجاری مسئله‌ای بسیار مهم محسوب می‌شود.