28
دو شنبه 16 بهمن 1396
شماره 7315
دانش‌وفناوری
23023629
02123023913
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
آزادی‌های بیشتر اندروید نسبت به iOS بهایی دارد که این تاوان باز بودن بیشتر فضا و خطرپذیری بیشتر نسبت به بدافزارهاست. جدا از نصب آنتی‌‌ویروس‌ها و برنامه‌های بازدارنده، چند نکته مهم وجود دارد که رعایت آنها می‌تواند امنیت موبایل‌تان را بسیار بیشتر کند.
نانو
ایران از نخستین کشورهایی بود که به دنیای نانوفناوری وارد شد. از حوالی سال2001 میلادی که توجه پژوهشگران جهان به این دنیای ریزمولکولی جلب شده بود، پژوهشگران ایرانی هم وارد این حوزه شدند و از همان آغاز، در بخش‌های مختلف این حوزه، از ثبت اختراع گرفته تا ارائه مقالات علمی خوش درخشیدند.
آژانس اکتشافات فضایی ژاپن JAXA کوچک‌ترین موشک تاریخ را برای قرار دادن یک ماهواره در مدار زمین با موفقیت پرتاب کرده است.
هر چند محمد جواد آذری جهرمی در توییتر خود اعلام کرده که پس از مذاکره با بانک مرکزی قطع تراکنش‌های مالی در بستر USSD منتفی شده اما او روز گذشته تأکید کرد که اگر اپراتورها نتوانند از عهده تضمین امنیت بسترهای USSD برآیند این بستر طبق نظر بانک ‌مرکزی قطع خواهد شد.

ساخت پایتخت هوشمند با کمک استارت‌آپ‌ها

در استارت‌آپ‌ویکندی که شهرداری تهران اجرای آن را بر عهده دارد، ایده‌های نو رقابت می‌کنند
استارت آپ
تبدیل تهران به یک شهر هوشمند، مدتی است در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است؛ ایده‌ای که اگر عملی شود، شهروندان می‌توانند اکثر فعالیت‌های روزمره‌شان را با تلفن‌های هوشمند انجام دهند.
الگوریتم یوتیوب باعث شکست کلینتون شد؟

الگوریتم یوتیوب باعث شکست کلینتون شد؟

روزنامه گاردین روز گذشته در گزارشی بی‌طرف نبودن الگوریتم پیشنهاد ویدئو یوتیوب برای دستکاری واقعیت‌‌ را افشا کرد. در این گزارش که بخشی از اطلاعات آن از فردی با سابقه کار در یوتیوب گرفته شده، آمده است که الگوریتم پیشنهاد ویدئوهای یوتیوب براساس جست‌وجوی کاربر می‌تواند کاملا به عمد او را به مسیری دلخواه سوق دهد.
انتخاب سخت میان تلگرام و تلگرام X
انتخاب سخت میان تلگرام و تلگرام X
با تأیید شدن تلگرام ایکس از سوی تلگرام به‌عنوان نسخه‌های قابل اطمینان این پیام‌رسان حالا کاربران این اپلیکیشن با تصمیم سختی مواجه شده‌اند.