28
یکشنبه 24 دی 1396
شماره 7296
دانش‌وفناوری
23023629
0
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

استفاده از گوگل داکز در کارهای سازمانی

فوت و فن
اگر چه همه ما با نرم‌افزارهای آفلاین راحت‌تریم،  اما جایگزین‌های آنلاین این دست برنامه‌ها می‌توانند امکانات بسیار بهتری ارائه کنند که در نهایت کارهای ما را ساده‌تر می‌کنند.
گفت و گو
نابغه 10 ساله‌ای که با نرم‌افزارهای حرفه‌ای خودروی مفهومی طراحی می‌کند و از شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا یعنی ولوو و تسلا درخواست همکاری دارد؛ حسین عطایی یکی از جنجالی‌ترین و احتمالا کم‌سن و سال‌ترین سلبریتی‌های هفته‌های گذشته در ایران است.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اعلام کرد که ایران نخستین گام‌های اثرگذار حوزه ژنتیک را می‌پیماید و درصورت استفاده مناسب از ظرفیت‌های ذاتی کشور، ایران به کشورهای پیشروی این حوزه در دنیا خواهد پیوست.
بوئینگ به‌تازگی از طرح مفهومی هواپیمای مافوق صوت جدید خود رونمایی کرده که می‌تواند به 5برابر سرعت صوت برسد و جایگزینی برای هواپیمای مافوق صوت SR-71بلک‌برد خواهد بود.

چرا کاربران ایرانی از تلگرام مهاجرت نمی‌کنند؟

گفت‌وگوی همشهری با طاها یاسری، استادیار علوم اجتماعی رایانشی دانشگاه آکسفورد درباره رفتار کاربران ایرانی
گفت و گو
رفتارهای کاربران تلگرام این‌روزها قابل پیش‌بینی نیست. بستن تلگرام قرار بود دسترسی‌ها را کمتر کند و سر مردم را از گوشی‌های همراه‌شان بیرون بکشد اما اینطور نشد.
حل بحران کم‌آبی با «سامانه خودکار انتقال آب»

حل بحران کم‌آبی با «سامانه خودکار انتقال آب»

برای نخستین‌بار در کشور سامانه اتوماسیون، مانیتورینگ و کنترل از راه دور شبکه انتقال آب کشاورزی در شمال خوزستان با تلاش عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف و مجری طرح خودکارسازی شبکه آبیاری، طراحی و راه‌اندازی شده است.
ترکیب ساعت هوشمند و موبایل در طراحی جدید
ترکیب ساعت هوشمند و موبایل در طراحی جدید
ساعت‌های هوشمند حالا تبدیل به گجت مورد علاقه بسیاری از کاربران شده‌اند. یک شرکت فناوری اما گجتی ساخته که ترکیب تلفن و ساعت هوشمند است. با خرید این گجت دیگر نیازی نیست هم ساعت هوشمند و هم گوشی هوشمند بخرید.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
Duo نام برنامه تماس ویدئویی و صوتی گوگل است که به‌نظر می‌رسد این غول فناوری قصد دارد آوازه نام آن را به تمام دنیا برساند.