9
سه شنبه 24 بهمن 1396
شماره 7321
همشهری دو
23023683
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

«عشق» در گذر تاریخ

عشق پدیده‌ای اجتماعی است و به‌مثابه یکی از احساسات ثانویه، در دوره‌های تاریخی و در اغلب فرهنگ‌های جهان به‌وسیله مردم تجربه‌شده است
ویژه
آنها مجنون‌های گمنام‌اند. آنها لیلی‌هایی هستند که محتاج زیبایی نیستند.
پریچهره همیشه دوست داشت یک بادبزن ژاپنی داشته باشد؛ به شوهرش می‌گفت خیلی احساس شیک‌بودن به هر خانمی دست می‌دهد که هر وقت هوا گرم است با یک بادبزن ژاپنی زیبا خود را باد بزند؛ در سالن تئاتر، در سینما یا حتی در سالن انتظار حمام.
در نور سپیده‌دم که به‌آرامی از پنجره پر می‌شد، زن لباسش را با دقت، صاف و مرتب کرد.
باور کنیم یا نه، مشکل خشکسالی جدی است. همین تصویر هم جدی بودن این ماجرا را نشان می‌دهد.
نخستین‌بار که پرسان‌پرسان به دنبال «موزه معصومیت» از خیابان «استقلال» در شهر استانبول، وارد کوچه‌های پر شیب منتهی به خیابان «چوکور کوما» شدم، به هیچ عنوان تصورش را هم نمی‌کردم که با چنین گنجینه‌ای مواجه خواهم شد.
شاید دیگر ابروی یار به هلال ‌ماه ‌نماند و سرمه چشمش هیچ خنجری به دل ‌نزند اما معشوق دل نازک سیمین روی عصر مدرن به همان اندازه که همه معشوق‌های عالم هستی پس و پیش

پرند؛ جزیره حاشیه‌نشینی

نگاهی به وضعیت نسل جدید بزرگ‌ترین شهرک مسکونی ایران
میدان
چراغ صدها واحد آپارتمانی 97هزار نفر جمعیت پرند که ‌یکی خاموش می‌شود، آنها از خانه‌هایشان بیرون می‌آیند. پاتوقشان، آن سوی دیوار آپارتمان‌ها، «باغچه وسط»، پارک «کوهسار» و گاهی پارک «فدک» است
حاشیه‌نشینی شیک

حاشیه‌نشینی شیک

نگرانی اصلی کارشناسان از پدیده حاشیه‌نشینی، ایجاد منطقه‌ای جرم‌خیز است. حاشیه‌‌ها در دنیا پتانسیل بالقوه برای ایجاد کلونی‌‌های جرم دارند.
خط و شمارش در ایران باستان
خط و شمارش در ایران باستان
گزارش همشهری از مخزن کتیبه‌های باستانی
تاریخ خط و کتابت در ایران باستان از کجا آغاز شد و انسان از چه زمان در ایران باستان نیاز به اختراع خط و نوشتن پیدا کرد
تسلیحات هسته ای
در آمریکا، وقتی که پای سیاست خارجی وسط باشد 0 به‌خصوص موضوع روسیه 0 دولت ترامپ به یک گروه کر بدآهنگ از صداهای ناهماهنگ تبدیل می‌شود.
PDF همشهری دو
کوتاه همشهری دو
پاکی هوای تهران به دودی بند است؛ هر قدر هم که باد صبا و ابر خدا در طول شب تمیزکاری کنند
فیلم‌های ماندگار سینما، لوکیشن‌ها را هم ماندگار کرده‌اند؛ لوکیشن‌هایی که ماندگاری‌شان گاه باعث ایجاد جاذبه‌های توریستی در یک منطقه نیز شده و گردشگرها را به‌سوی خود کشیده است.