9
شنبه 21 بهمن 1396
شماره 7319
همشهری دو
23023683
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فیلمی که کارگردانش را به چالش کشید

نقدفیلم
عرق سرد به نویسندگی و کارگردانی سهیل بیرقی به یک موضوع به‌روز اجتماعی از حقوق زنان در جامعه ایران می‌پردازد
ویژه
پوریا آذربایجانی با «جشن‌دلتنگی» در فجر سی‌‌وششم حاضر می‌شود.
سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر مانند دوره قبل با حذف بخش «نگاه نو» برگزار می‌شود
شاید او را بیشتر به‌خاطر نقش‌آفرینی‌اش در «خیلی دور، خیلی نزدیک» به یاد بیاوریم اما این هنرمند کارهای ارزشمندی در کارنامه خود دارد.
سینما
وقتی از مشکلات نظام تولید در سینمای ایران حرف می‌زنیم، خیلی ساده داریم در گام نخست به نبود تهیه‌کننده حرفه‌ای و سینمابلد آدرس می‌دهیم؛
پس از نمایش «قیصر»، مسعود کیمیایی در پاسخ به کسانی که ایراد می‌گرفتند «چرا قیصر به کلانتری نرفت و شکایت نکرد؟» پاسخ داد: «این فیلم داستان کسی است که به کلانتری نمی‌رود و شکایت نمی‎کند».
وقتی تنزل‌سازی ارزشی اعتباری پیدا کند، خطر را باید جدی گرفت. خطر جدی این است که ما به مبتذل‌بینی عادت کنیم و به‌تدریج نازل‌خواه شویم؛ آنگونه که دیگر متوجه حضور پیوسته ابتدال نشویم. چرا؟

بازنمایی دردهای جامعه سیاه‌نمایی نیست/ صف طویل خاکستری

جشنواره فجر
جشنواره فجر، سینمای اجتماعی، سینمای انقلابی و ... در گفت‌وگو با عماد افروغ و خاطره‌بازی جشنواره‌ای با فریدون جیرانی
بازی‌‌های زنانه

بازی‌‌های زنانه

آفتاب توی چشم‌ام افتاده. از اینجایی که ایستاده‌ام اتوبان نیایش را می‌توانم ببینم اما صورت این آقا را که روبه‌رویم ایستاده نمی‌بینم؛ ضد‌نور است. می‌پرسم پریز برق کجاست؟ توی این سالن پریز هست؟ می‌پرسد خبرنگاری؟ می‌گویم اینجا مگر سینمای مطبوعات نیست؟ دوباره می‌پرسد خبرنگاری؟
بازی‌‌های مردانه
بازی‌‌های مردانه
توضیح: در این ستون در طول روزهای برپایی جشنواره ملی فجر امسال، به‌کار چند نفر می‌پردازیم که دقیق و خلاقانه عمل کرده‌اند، اما ممکن است در هیاهوی نام‌های مشهورتر یا جلوه‌گری‌های بیشتر بقیه، محصول تلاش‌شان نادیده بماند.
سینما
عادت دارم که هر موضوعی را براساس شرایط عمومی جامعه مورد بررسی قرار دهم و تا آنجا که سوژه راه می‌دهد، از گذشته به حال برسم.
PDF همشهری دو
کوتاه همشهری دو
به وقت شام تمام مشخصه‌های سینمای حاتمی‌کیا را یکجا دارد با این تفاوت که در بخش فیلمنامه دست‌کم در قیاس با 3-2 اثر متاخر او، قدمی رو به جلو در سینمای او محسوب می‌شود.