9
چهار شنبه 29 آذر 1396
شماره 7275
همشهری دو
23023683
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حافظ متعلق به همه است

شب یلدا
اگر اهل حافظ‌خوانی و تفأل به حافظ باشید، حتما رشید کاکاوند را می‌شناسید یا دست‌کم چند باری در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، شنیده و دیده‌اید که تفألی به حافظ زده و به قول معروف، فال حافظ گرفته است.
تجسمی
نمایشگاه «مچ‌پوینت» هادی علیجانی در حد خود، نمایشگاه موفقی‌است و برای این موفقیت می‌توان دلایل مختلفی بر شمرد.
نگاهی به عملکرد صدروزه دولت در حوزه زنان در گفت‌وگو با معصومه ابتکار

دستگاه‌ها برای عدالت جنسیتی،برنامه ارائه کنند

حوزه زنان
از زمان تشکیل دفتر زنان ریاست‌جمهوری همواره این مراکز، بازنمای دیدگاه‌ها و رویکردهای دولت‌ها به مسائل زنان بوده‌اند؛ رویکردهایی که در خیلی موارد، در زندگی روزمره زنان تأثیر قابل‌توجهی بر جای گذاشته است.
شبی خوش است به فضای مجازی درازش نکنید

شبی خوش است به فضای مجازی درازش نکنید

یک جست‌وجوی ساده در یک موتور جست‌وجو، پیگیری هشتگ «شب-یلدا» در اینستاگرام و حتی نوشتن عبارت «متن تبریک شب یلدا» در گوگل، شما را به نتایج جالبی می‌رساند.
اینجا همیشه شب یلداست
اینجا همیشه شب یلداست
هیچ نسبتی با هم ندارند اما نام‌خانوادگی‌ و شغل‌شان مشترک است و درواقع خریداران و فروشندگان همیشگی هندوانه هستند؛ متاعی که اهمیتش برای عموم مردم، به شب یلدا یا زلّ گرمای تابستان ختم نمی‌شود.
تجسمی
«پاییز | برگ» به عنوان نخستین جشنواره از سلسله‌جشنواره‌هایی که قرار است یک بار در هر فصل با هدف گسترش و افزایش توجه به هنر معاصر، در یک گفتمان محیط‌زیستی و شهری برگزار شود.

کتاب حافظ جایش را به اپلیکیشن حافظ داده است؟

نما
بار‌ها این جمله را شنیده‌ایم که در هر خانه ایرانی یک جلد دیوان حافظ پیدا می‌شود. البته شاید «هر خانه ایرانی» کمی اغراق باشد ولی قطعا در خانه اغلب مردم، حتی آن‌ها که کتابخانه‌ای در خانه ندارند، دیوان حافظ پیدا می‌شود.

طلای سرخ ایران در مزارع خشخاش افغانستان

میراث
زعفران را شریف‌ترین گیاه زمین لقب داده‌اند. این گیاه استراتژیک که معیشت هزاران خانوار روستایی در منطقه خراسان را تامین می‌کند، چند سالی است با چالش جدی مواجه شده است.
PDF همشهری دو
کوتاه همشهری دو
میادین عمدتا از مهم‌ترین فضاهای شهری به شمار می‌روند و گذشته از کارکردی که در ساختار زیست شهری دارند، به جهت فضایی که به منظور تجمعات فراهم می‌آورند، در خاطرات شهر، نقشی مهم ایفا می‌کنند.