9
سه شنبه 28 آذر 1396
شماره 7274
همشهری دو
23023683
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سفر بی‌عوارضم آرزوست!

خبر افزایش ۳ تا ۶برابری عوارض را در لایحه‌ بودجه که حتما شنیده‌اید! در این صفحه از پشت عینک طنز به این موضوع و حواشی ریزودرشتش نگاه کرده‌ایم؛ نگاهی که بیا و ببین!
عکس روز
این یک درخت نمادین است تا مردم بار دیگر طعم واقعی میوه‌ها و سبزیجات را تجربه کنند.
گفت وگو با حسین کمالی 0 دبیرکل حزب اسلامی کار

تهران ۸۴چالش اساسی دارد

سیاست
اینکه کرکره احزاب در کشور ما فقط در فصل انتخابات بالا می‌رود تقریبا برای همه، یک فرضیه ثابت‌شده است. البته در میان همین احزاب، برخی هم هستند که در فصول غیرانتخاباتی هم فعالند.
۵۰ سال بعد تهران باید نفس بکشد

۵۰ سال بعد تهران باید نفس بکشد

محمدرضا باهنر همان‌طور که در جریان سیاست، ایده‌های کارگشا دارد، در فضای اجتماعی هم ایده‌های بسیاری دارد و به همین دلیل مصاحبه‌ای که تصور می‌شد آنچنان جذابیتی نداشته باشد، با ارائه ایده‌هایی جدید از سوی یکی از مردان ارشد اصولگرا برای اداره شهر تهران، جذاب و خواندنی از آب درآمد.
پیاده‌رو‌ها از اتوبان‌ها مهم‌ترند
پیاده‌رو‌ها از اتوبان‌ها مهم‌ترند
نهادهای سیاسی حکومت- از مجلس گرفته تا قوه اجرایی- نمی‌توانند بی‌تفاوت به مسائل و مصایب شهر باشند؛ حل مسائل شهری مثل تهران، حتما ریل‌گذاری مجلس و همراهی دولت با مدیریت شهری را می‌طلبد
شهر و سیاست
علی شکوری‌راد از روزهایی می‌گوید که شهرداری تهران در موارد و ماموریت‌هایی دخالت کرده که نه‌تن‌ها در حوزه کاری‌اش تعریف نمی‌شده بلکه موجب کاهش نقش مردم در جامعه می‌شده است.

نیمه پنهان ماه

سینمای ایران
«انزوا» شاید در نگاه اول، فیلمی زنانه نباشد. پرویز امیرعلی دانایی زخم‌خورده از رفیق و خانواده، به آخر خط رسیده و نفس‌بریده در شهری درندشت و بی‌رحم باید به دنبال پناهگاهی برای فرزندانش باشد.

روزی‌روزگاری زاینده‌رود

محیط زیست
هنگامی که جلال‌الدین تاج اصفهانی، تصنیف «به اصفهان رو که تا بنگری بهشت ثانی» را می‌خواند، تصور نمی‌کرد که روزگاری زاینده‌رود به یکی از رودخانه‌های خشک کشور تبدیل شود اما حالا ۱۴سال است که زاینده‌رود روزهای ناخوشی را تجربه می‌کند.
PDF همشهری دو
کوتاه همشهری دو
لطیفه‌ای هست که ۳پژوهشگر آمریکایی، انگلیسی و آلمانی برای تحقیق درباره فیل به هندوستان رفتند. محقق آمریکایی ۶ماه بعد برگشت و کتابی نوشت در ۸۰صفحه در قطع جیبی با عکس و تفصیلات که اسمش بود: «همه‌چیز درباره فیل».
سیاری از پدران و مادران، دیر برای تربیت فرزندان آستین بالا می‌زنند؛ بعضی آتش‌نشانان، دیر می‌رسند؛ بسیاری از گناهکاران، دیر به فکر توبه و برگشت می‌افتند؛ آن‌قدر دیر که حتی خدای کریم و رحیم و عذرپذیر هم به آن‌ها می‌گوید حالا چرا؟
گشت‌زدن در موزه ۲نکته را در ذهنم پررنگ‌تر می‌کند؛ نخست اینکه چطور خلاقیت می‌تواند از یک موضوع ساده، یک اتفاق مشترک جهانی به وجود بیاورد که هم جنبه‌های انسانی داشته باشد و هم جنبه‌های اقتصادی و دیگر اینکه چقدر اشیا به زندگی ما پیوند خورده‌اند و ما ارزش و اهمیت آن‌ها را درک نمی‌کنیم.