22
چهار شنبه 22 مرداد 1399
شماره 8011
صفحه دوم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مکافات سکوت

حاج‌آقا حسین قمی به قصد دیدار با رضا پهلوی به تهران سفر می‌کند
چهره اول
واقعه گوهرشاد در تیرماه1314 و تصویب قانون منع حجاب در دی‌ماه همان سال، نتیجه منطقی قوانینی بود که چندین سال قبل یعنی در سال1307 توسط مجلس شورای ملی تصویب شده بود.
ویژه
یکی از ورزش‌هایی که در دوران رضاشاه به دستور شخص او رونق گرفت، سوارکاری و اسب‌دوانی بود.
فکاهی
در تبلیغات خمیردندان، طوری که امروزه ما مجبوریم در همه داروخانه‎ها و بیلبوردها ببینیم، معمولا از چهره شهروند پر از مهر و صفایی استفاده می‎کنند که رو به دوربین شاد ایستاده و لبخند می‎زند؛ شهروندی که دندان‎های سفید دارد و به دوربین زل زده و با چشمان شاد و سیمایی بشاش شما را به استفاده از خمیردندان فلان دعوت می‎کند.

آب را بجوشانید

بهداشت آب در مجله بلدیه به شهروندان توصیه می‌شود
اجتماعی
در ایران مجله‌ای که به بررسی ویژگی شهرها و مسائل مربوط به آنها در دوران مشروطه می‌پرداخت، نامش بلدیه بود؛ مجله‌ای که در 3شهر تهران، رشت و اصفهان همزمان منتشر می‌شد و با وجود برخی تفاوت‌ها می‌توان گفت هر سه نشریه با یک ایده مشترک طراحی و منتشر می‌شدند و به مشکلات بومی هر منطقه توجه بیشتری می‌کردند.
طراحی گدار در پس‌زمینه تلاش جودت

طراحی گدار در پس‌زمینه تلاش جودت

سقف ساختمان دانشکده طب را بلند گرفتم چرا که سقف علم بلند است
درست است که آن لوح برنزی دفن‌شده در پای دانشگاه تهران، تاریخ تاسیس نخستین دانشگاه کشور را 15بهمن1313 نشان می‌دهد، اما نخستین ساختمانی که در محوطه باغ جلالیه ساخته شد، دانشکده پزشکی بود که کلنگش را در خرداد 1314بر زمین کوبیدند.
داور؛ نخستین مشتری بیمه ایران
داور؛ نخستین مشتری بیمه ایران
شرکت بیمه ایران با سرمایه 20میلیون ریال آغاز به‌ کار کرد
فروردین 1314 که با تغییر نام کشور از پارس به ایران براساس بخشنامه وزارت امورخارجه آغاز شده بود، با خبری مهم همراه بود؛ یک هیأت اقتصادی به ریاست مظفر اعلم، رئیس‌کل تجارت، برای مشاهده اوضاع اقتصادی، کشاورزی و صنعتی شوروی به مسکو اعزام شدند که عده‌ای نظامی نیز اعضای این هیأت را همراهی می‌کردند.