02
دو شنبه 14 مهر 1399
شماره 8055
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
طی کمتر از 24ساعت دو امام جمعه‌ای که سخنان اخیر‌شان درباره بحث حجاب جنجالی شده بود، با کنش اجتماعی منتقدانشان مجبور به تصحیح و توضیح درباره سخنانشان شدند.
عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صدا‌و‌سیما و عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگویی با برنامه «رو در رو» گفته است: پرونده طاهره قیومی که از او به {غلط} به‌عنوان خواهر‌زاده رئیس‌جمهور یاد می‌شد، یکی دیگر از اشتباهات در پرونده‌های جاسوسی بود.
دولت
در جلسه عصر یکشنبه هیأت دولت که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، معاون اول رئیس‌جمهور از تماس خود با مراجع عظام تقلید و نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی، گزارشی به هیأت وزیران ارائه داد.

پوست‌اندازی همسایگان ایران

درگذشت امرا و سلاطین معتدلی مثل سلطان قابوس و شیخ صباح چه آثاری در روابط ایران با کشورهای عربی منطقه خواهد داشت؟
دیپلماسی
دومینوی فوت سلاطین میانه رو که از عربستان آغاز شده بود بعد از عمان به کویت رسید، اما برخلاف تغییر رویکرد عربستان در قبال ایران، عمان پس از جایگزینی قدرت در این کشور هنوز تغییری در سیاست‌های کلان خود بروز نداده و کویت نیز احتمالا در مسیری که امیر قبلی این کشور قرار داشت، ادامه حرکت خواهد داد.

روی خط دیپلماسی

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق گفت: سیاست دولت ما مبتنی بر ایجاد تعادل و عدم‌دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر است؛ روابط ما با کشورهای عربی خوب است، روابط ما با جمهوری اسلامی ایران نیز خوب است و تلاش می‌کنیم که این روابط را حفظ کنیم اما برخی آرزو دارند که این روابط بد شود.
کافه مجلس
روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه یکی از ابزارهای نظارتی نمایندگان ارائه تذکرات به رئیس‌جمهور و وزراست، گفت: در سه ماهه اول مجلس یازدهم، نمایندگان 850تذکر به وزرا و رئیس‌جمهور داشتند.
PDF ایران
کوتاه ایران
محمدحسن قدیری ابیانه، از چهره‌های سیاسی اصولگرا درباره نامزد اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری1400 گفته که اگر رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده شود، حتما رأی خواهد آورد، زیرا رأی پایه ۱۶میلیونی برای خود دارد، همچنین عملکردش در قوه قضاییه رضایت مردمی را با خود به همراه داشته و مردم هم از رأی‌دادن به روحانی کاملا پشیمان هستند.