2
چهار شنبه 3 اردیبهشت 1399
شماره 7923
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آماده تبادل تجربیات در زمینه مقابله با کرونا هستیم

دولت
​​​​​​​حسن روحانی،  رئیس جمهور روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با نخست وزیر اسپانیا ضمن ابراز همدردی با مردم این کشور خاطرنشان کرد: آماده هستیم تجربیات خود را در زمینه مقابله با ویروس کرونا به اشتراک بگذاریم.
ویژه
​​​​​​​رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با تأکید بر اینکه سپاه همه عرصه‌های نیاز ملت و کشور را صحنه آزمون‌های بزرگ و نقش‌آفرینی‌های سترگ، خلاق و نوآورانه خود قرار داده است، گفت: نام این نهاد مقدس امروز بر فراز قله‌های اقتدار، پیشرفت و عزت این سرزمین می‌درخشد.
​​​​​​​حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره تأثیر کرونا بر فعالیت احزاب گفت: هماهنگ کرده‌ایم که مجامع عمومی احزاب به‌دلیل شیوع بیماری کرونا فعلا برگزار نشود تا در آینده درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.
دیپلماسی
امروز نشست مشترک ایران، روسیه و ترکیه در شرایطی برگزار می‌شود که به‌دلیل شیوع کرونا، وزیران خارجه 3کشور به‌صورت مجازی با هم رایزنی می‌کنند.
برخی نامزدهای انتخابات هیأت‌رئیسه با 56نماینده راه‌یافته از مجلس دهم به یازدهم وارد مذاکره شده‌اند

نقش 56 نفر در هیأت‌رئیسه مجلس11

مجلس
شمارش معکوس جلسات علنی مجلس دهم به شماره درآمده و با نزدیک‌شدن به خط پایان این مجلس، رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مجلس یازدهمی‌ها جدی‌تر و هدفمند‌تر می‌شود.
وقت پاسخگویی

وقت پاسخگویی

6‌ ماه پس از حوادث آبان‌ماه وزیر کشور برای پاسخگویی درباره این حوادث، اعلام آمادگی کرد
با گذشت قریب به 6‌ ماه از حوادث بنزینی آبان ماه سال 98، وزیر کشور روز دوشنبه طی اظهاراتی در همایش مجازی فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران نیروی انتظامی از اقدامات امنیتی وزارت متبوع خود در کنترل اعتراضات دفاع کرده و گفت: «آماده هستیم درباره تصمیماتی که گرفتیم پاسخگو باشیم و معتقدیم تصمیمات خوبی گرفته شد.»
واکنش معین به درمان‌های خرافی
مصطفی معین، پزشک و فعال سیاسی در صفحه اینستاگرامش نوشت: چندی است که فضای مجازی آلوده مطالب و ادعاهای موهوم و خرافی برای درمان کرونا و هزار و یک درد و بیماری دیگر با «طب سنتی»، «طب اسلامی»، «طب‌النبی»، «طب‌الصادق»، «طب‌الرضا» و «طب ایرانی» شده است! همینطور رویکردهای غیرعلمی و اظهارنظرهای غیرکارشناسانه در زمینه‌های پزشکی و ازجمله کرونا را از زبان برخی بلندپایگان سیاسی شاهد هستیم! درمان بیماری‌ها با خوردن خون جوجه تیغی، دود کردن عنبر نسارا یا پشکل الاغ، به کارگیری شیاف روغن بنفشه، نوش جان کردن ادرار شتر، تأکید بر عدم‌رعایت توصیه‌های بهداشتی پزشکان برای پیشگیری از کرونا و عدم‌درمان دارویی آن ازجمله خرافه‌پراکنی‌هاست! سؤال اینجاست که آیا دولت و حاکمیت، وزارت بهداشت و نیز نخبگان و صاحب‌نظران دینی، علمی و پزشکی نسبت به خسارتی که از این طریق به مذهب، فرهنگ عمومی و سلامت جامعه وارد می‌شود نباید موضع‌گیری و اقدام قاطع کنند؟
PDF ایران
کوتاه ایران
​​​​​​​غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با نحوه برگزاری جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: آخر سال گذشته با توجه به اینکه مجمع باید برای تصویب بودجه جلسه تشکیل می‌داد و دیدگاه‌هایش را اعلام می‌کرد، به‌صورت غیرحضوری جلساتش را برگزار کرد و بررسی بودجه را انجام داد.
​​​​​​​سیدحسین موسویان، دیپلمات کشورمان در یک گفت‌وگو درباره آینده روابط ایران و آمریکا درصورت پیروزی ترامپ یا بایدن در انتخابات پیش روی این کشور گفت: من برخلاف برخی‌ها، درمورد آینده شرایط داخلی ایران بدبین نیستم.