2
یکشنبه 24 فروردین 1399
شماره 7914
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جهش تولید با دسترسی به اطلاعات

در حوزه اقتصادی، دسترسی بدون تبعیض به سیاست‌های مالی، مصوبات و تصمیمات دارای آثار اقتصادی و داده‌های مالی و کلیدی، از اهمیت حیاتی برخوردار است.
ویژه
پاپ فرانسیس در پاسخ به نامه آیت‌الله محقق داماد، ضمن اعلام مراتب همدردی معنوی خود با مردم ایران و تمام مردم درگیر کرونا در سراسر جهان، تأکید کرد که این مصیبت مبین آن است که بنی آدم اعضای خانواده یگانه بشریت هستند و باید ناسازگاری و تنفر را کنار بگذارند.
قضایی
طی روزهای اخیر گروهی از هنرمندان، بازیگران و دست‌اندرکاران سینما و تلویزیون در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار آزادی محمد امامی شده‌اند؛ امامی، مالک مؤسسه تصویرگستر پاسارگاد، تهیه‌کننده سینما و سریال‌های خانگی ازجمله سریال‌های «شاهگوش» و «شهرزاد» و شماری از فیلم‌های دیگر است.
بعد از جدال لفظی و توییتری سخنگوی وزارت بهداشت ایران با سفیر جمهوری خلق چین در تهران، حالا سفیر کشورمان در چین گفته؛ اینکه یک عده‌ای علیه روابط ایران و چین تبلیغ کنند «خیرخواه نظام و مردم ایران نیستند» خیرخواهان نظام و ملت، شرایط را درک می‌کنند و می‌دانند باید با «حساسیت بیشتری» به روابط 2 کشور نگریست.
مصطفی معین، وزیر علوم دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرآنلاین پیش‌بینی کرده است: با وجود یکدست‌شدن تیپ فکری و سیاسی نمایندگان مجلس که حاصل یک انتخابات استصوابی است.
آیا مجلس اصولگرای یازدهم دولت را به چالش نصاب و رأی اعتماد مجدد برای کابینه سوق می‌دهد؟

دست دولت زیر سنگ مجلس

دولت دوازدهم با ریزش‌هایی که در 3سال گذشته داشته، عملا فاصله زیادی تا تغییر چهره نصف اعضای کابینه و مرز رأی اعتماد مجدد از مجلس ندارد.
رئیس‌جمهور در روزهایی که تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان بیماری کرونا در کشور آمار شکننده و پرنوسانی دارد، با اشاره به سیاست‌های جدید دولت در مدیریت این بیماری در کشور گفت: آغاز فعالیت کسب‌و‌کارهای کم‌ریسک به معنای تغییر شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی نیست.
PDF ایران
کوتاه ایران
رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق گفت که فرمانده سابق سپاه قدس ایران، در مسیر مقابله با حرکت داعش به سمت اربیل، به ما کمک‌های زیادی کرد.