2
دو شنبه 29 مهر 1398
شماره 7789
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی به رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر عراق، از تلاش همه مردم، مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت برای تأمین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائران اربعین حسینی قدردانی کرد.
سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه درباره دستگیری سرشبکه کانال معاند آمدنیوز پیامی صادر کرده و گفته است: با این ابتکار عمل و اقدام اطلاعاتی تراز جهانی و حرفه‌ای، یکی از کور‌سو‌های جنگ روانی دشمن در ناامن‌سازی‌ ذهنی و راه‌اندازی آشوب‌های خیابانی، اختلاف‌افکنی بین نخبگان و مسئولان، نشر اکاذیب و شایعه، ترویج بدبینی و ناامیدی در مردم خاموش ‌و غافلگیری بر سرویس‌های اطلاعاتی استکباری تحمیل شد.
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران از تعمیر نفتکش آسیب‌دیده‌ ایرانی با شرایط ویژه در این مجتمع صنعتی خبر داد.
سیاست
رئیس‌جمهور اگرچه یک‌بار دیگر پس از بهار امسال موضوع همه‌پرسی را پیش کشید، تاکنون اشاره صریحی به موضوع و مصادیق برگزاری چنین همه‌پرسی‌هایی نداشته است.

راه‌ عبور از ابهامات اصل‌113

حسین میرمحمد‌صادقی، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با همشهری از راهکارهای حل مناقشه اختیارات رئیس جمهور می‌گوید
اصل 113به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دهه‌ها پس از تصویب آن همچنان محل ابهام است؛ همه روسای جمهوری اسلامی ایران به تفاسیر محدودکننده‌ای که از این اصل و درباره اختیارات آنها توسط شورای نگهبان صورت گرفته است، معترض بوده‌اند؛ رئیس‌جمهور فعلی کشور نیز هفته گذشته طی سخنانی در نشست خبری خود گفت: «به‌نظر من اصل ۱۱۳ قانون اساسی، اصل بسیار مهمی است و مردم به رئیس‌جمهور رأی نمی‌دهند که فقط رئیس دستگاه اجرایی باشد.
PDF ایران
کوتاه ایران
هادی غفاری که یکی از نمایندگان نخستین دوره مجلس شورای اسلامی بوده درباره کیفیت نخستین دوره مجلس به اعتماد آنلاین گفت: مجلس اول یکی از رشیدترین مجالس بود و در ادوار ده‌گانه مجلس شورای اسلامی‌ کارآمدترین دوره بود.
یادداشت آقای عباس عبدی در روزنامه اعتماد تحت عنوان «پیمان جوانمردان» را بیش از یک‌بار باید خواند. عبدی در مطلب خود تأکید می‌کند:«در میان اصولگرایان چند نفر هستند که مطالب‌شان را باید خواند.