2
یکشنبه 28 مهر 1398
شماره 7788
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

معمای زم و دوستان

سرشبکه ضدانقلاب آمدنیوز در نخستین بخش از اعترافات، نام محمدحسین رستمی را به‌عنوان یکی از همکاران خود ذکر کرده است؛ کسی که در سال96 به جرم جاسوسی بازداشت شد
بازداشت سرشبکه ضدانقلاب آمدنیوز، انتظارات نسبت به افشای روابط او با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی و البته منابع داخلی روح‌الله زم را افزایش داده است.
ویژه
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که معافیت تحریمی عراق برای واردات گاز طبیعی و برق از ایران به‌مدت 120روز دیگر تمدید شده است.
وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات کشورهای منطقه، با مولود چاووش اوغلو، همتای ترک خود درخصوص آخرین تحولات منطقه به‌ویژه اوضاع شمال سوریه تلفنی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.
نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس که اخیرا اظهاراتش درباره تدریس زبان انگلیسی در مدارس جنجال‌هایی را برای او به همراه داشته است، بار دیگر با تکرار اظهارات خود گفته است: هم‌اکنون در جهان کل جمعیت انگلیسی‌زبان 372میلیون نفر بوده و این در حالی است که بیش از یک میلیارد نفر به زبان اسپانیولی، 200میلیون نفر به زبان آلمانی، یک میلیارد و 200میلیون نفر به زبان چینی و 200میلیون نفر به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند.
جت آموزشی «یاسین» که در داخل طراحی و ساخته شده است، پرواز موفقیت‌آمیز خود را در پایگاه شهید نوژه همدان انجام داد.
مقام معظم رهبری در مراسم عزاداری اربعین:

با ثابت ماندن در مسیر حق کشور و دنیا اصلاح می‌شود

در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، حسینیه امام خمینیره میزبان هیئت‌های دانشجویی از سراسر کشور بود و دانشجویان عزادار در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، همنوا با زائران کربلای معلّی فریاد «لبیک یا حسین» سردادند.
معاون اول رئیس‌جمهور که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به عراق رفته بود، در جمع خبرنگاران گفت: میزبانی شایسته از میلیون‌ها زائر امام‌حسینع با وجود همه کمبودها کار بزرگی است و باید از این مهمان‌نوازی و تدارک امکانات و امنیت تشکر و قدردانی کرد.
PDF ایران
کوتاه ایران
سفیر ایران در لندن در پاسخ به سؤالی درباره ساز‌وکار ویژه مالی اروپا موسوم به اینستکس، گفت: ما انتظار داشتیم اینستکس زودتر کارش را در آن مقطعی که لازم بود، انجام دهد، متأسفانه آغاز نکرد و با تأخیر زیادی مواجه شد.
خبرگزاری ایلنا در خبری به نقل از حمید رسایی، نماینده ادوار مجلس و عضو جبهه پایداری گفت: مشارکت وقتی بالا می‌رود، خروجی صندوق از دست ما خارج می‌شود.