2
یکشنبه 21 مهر 1398
شماره 7783
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شفافیت با کد‌گذاری

علی لاریجانی، رئیس مجلس پیشنهاد کرد که به جای انتشار اسامی نمایندگان در سامانه اعلام اموال مسئولان کد‌گذاری و رمزگذاری انجام شود.
ویژه
نخست‌وزیر پاکستان قرار بوده با هدف رساندن پیام مقامات سعودی به مقامات ایران امروز به تهران سفر کند. هدف او از این سفر پادرمیانی بین ایران و عربستان عنوان شده است.
سیاست خارجی
وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به گفت‌وگوی خود با شبکه تی‌آرتی تأکید کرد که ترکیه و سوریه باید به همراه یکدیگر از مرزهایشان دفاع کنند و ایران می‌تواند به آنها کمک کند.
واکنش مقامات ایران به شیطنت در دریای سرخ

بی‌پاسخ نمی‌ماند

امنیتی
24ساعت پس از حمله به یک نفتکش ایران در دریای سرخ، یک مقام امنیتی ایران خبر داده که سرنخ‌هایی درباره عوامل اصلی این حادثه به‌دست آمده است.

ایران و عربستان گفت‌وگوی مستقیم کنند

دیپلمات پیشین کشورمان در مقاله‌ای در روزنامه لس‌آنجلس تایمز با بیان اینکه آمریکا و ایران هیچ‌کدام برای مذاکره جدی نیستند، تصریح کرد: با توجه به بن‌بست موجود در روابط ایران و آمریکا، مهم‌ترین اقدام فوری برای کاهش تنش‌ها این است که ایده مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا در شرایط فعلی کنار گذاشته شود و به جای آن تلاش‌ها روی گفت‌وگوی مستقیم ایران و عربستان و خاتمه جنگ یمن متمرکز شود.
پوتین: همه باید به منافع ایران احترام بگذارند
رئیس‌جمهور روسیه با تأکید بر اینکه ایرانیان هزاران سال است در قلمرو خود زندگی می‌کنند، از دیگر کشورها خواست تا به منافع تهران احترام بگذارند.
PDF ایران
کوتاه ایران
مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی با برنامه «دستخط» در اشاره به حوادث پس از انتخابات‌88، گفت: «رئیس‌جمهور منتخب هم یکی از پایه‌های فتنه بود.»