2
سه شنبه 16 مهر 1398
شماره 7779
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

متهم: سرباز صنعت خودروسازی هستم

قضایی
چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «گروه عظام» به اتهام قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو صبح روز گذشته در شعبه چهارم دادگاه، ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
ویژه
معاونت حقوقی سپاه پاسداران شکایتش را از وب‌سایت‌های «الف» و «عصر ایران» پس گرفت.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در سخنانی ضمن اشاره به روند قانونگذاری در کشور گفت: گاهی قوانینی تصویب می‌شود که ضمانت‌های اجرایی برای آن وجود ندارد، قانون باید گرهی از مشکل کشور باز کند، نه اینکه به سایر مشکلات گرهی بزند.
معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند با بیان اینکه یکی از ظلم‌های بزرگی که در حق کشور، ملت و نظام و در آخر در حق دولت شد تبلیغات منفی در این‌باره بود که هیچ اقدام و طرح عمرانی در کشور انجام نشده است، گفت: متأسفانه با سیاه‌نمایی و در بوق و کرنا کردن این موضوع که وضع کشور خیلی بد است طوری جا انداختند که حتی مدیران دولتی از بیان اتفاقات و دستاوردها هراسان هستند.
مجلس
نماینده تهران گفت: اگر منِ نماینده یا روزنامه‌نگار و معلم و کارگر نتوانیم به صراحت حرف خود را بزنیم، شعار مبارزه با فساد، فریبی بیش نخواهد بود.
وزیر خارجه گفت: علتی که آقای روحانی با پیشنهادهای مذاکره موافقت نکردند، این بود که آقای ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل رسما گفت نه‌تنها تحریم‌ها را کم نمی‌کنیم بلکه تحریم‌ها علیه ایران را اضافه می‌کنیم.
علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره دستگیری خبرنگار روس، گفت: زمانی که این خبر را شنیدم، با مدیران مربوطه صحبت کردم.

غافلگیری در جلسه غیرعلنی

جلسه غیر علنی مجلس در حالی برگزار شد که وزیران دعوت شده، هیچ‌کدام به بهارستان نرفتند، آیا رابطه دولت و مجلس شکننده‌تر از همیشه دنبال می‌شود؟
مجلس
دیروز مجلس برای بررسی یارانه‌ها نشست غیرعلنی داشت؛ نشستی که از 3 هفته پیش وعده برگزاری‌اش با وزرای اقتصادی و رئیس سازمان برنامه و بودجه داده شده بود، برگزار شد، اما نه وزرا آمدند و نه رئیس سازمان برنامه و بودجه.
واکنش ایران به ناآرامی‌های عراق

واکنش ایران به ناآرامی‌های عراق

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به ناآرامی‌های عراق، گفت: این اتفاقات تأثیر ویژه‌ای روی راهپیمایی اربعین حسینی نخواهد داشت و این راهپیمایی با حضور عاشقان امام حسینع و اهل‌بیت از ایران و دیگر نقاط جهان با شکوه و با عظمت برگزار خواهد شد.
حضور فرمانده کل ارتش در عرشه نفتکش
حضور فرمانده کل ارتش در عرشه نفتکش
سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش با حضور بر عرشه یکی از نفتکش‌هایی که در حال بارگیری نفت بود با بیان اینکه در برابر هرگونه توطئه و تهدید ایستاده‌ایم، گفت: کارکنان ارتش و صنعت نفت همواره پیشمرگ ملت و کشور بوده‌اند تا شریان حیاتی مملکت در جریان باشد.
کافه مجلس
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، درباره نقش پول‌های کثیف در انتخابات گفت: افراد زیادی هستند که هزینه‌های سنگینی برای انتخابات پرداخت می‌کنند و وقتی از آنها سؤال می‌پرسیم که این پول‌ها از کجا آمده است، می‌گویند افرادی از ما حمایت می‌کنند.

طرح تشکیل هیأت نظارت بر زندان‌ها تقدیم هیأت رئیسه شد

کافه مجلس
محمود صادقی روز دوشنبه در توییتی نوشت: طرح تشکیل «هیأت هماهنگی و نظارت بر زندان‌ها» با امضای ۷۲ نفر از نمایندگان تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.
PDF ایران
کوتاه ایران
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه هیأت دولت برای تجمع‌ گروه‌های مختلف مردمی در تهران و شهرستان‌ها را ابطال کرد.
حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون ولایی در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته است: خیلی از مشکلاتی که در کشور ایجاد می‌شود، زمینه‌ساز آن خود مجلس است.
سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به جلسه این هیأت با برخی از مسئولان قوه قضاییه گفت که در این جلسه قرار شد هیأت مشترکی تشکیل شود تا روی چارچوب‌ها و رسیدن به تعامل مشترک بین هیأت نظارت و قوه قضاییه کار کنیم.