2
شنبه 23 شهریور 1398
شماره 7758
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گزیده‌ای از سخنان مرحوم آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی در سال1368 در جمع زنان را منتشر کرده که بی‌ارتباط با بحث‌های این روزهای حضور زنان در استادیوم‌ها و عرصه‌های ورزشی نیست.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در مبارزه با قاچاق انسان تصریح کرد: جمهوری اسلامی معتقد است که اقدامات قهری یکجانبه برخلاف حقوق و اصول بین‌الملل و نیز تعداد بی‌شماری از قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، همچنان مانع اختصاص منابع برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق انسان شده و در همکاری‌های بین‌المللی اختلال ایجاد کرده است. به گزارش ایرنا، «کاظم غریب‌آبادی» که در نشست گروه کاری کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته سازمان ملل متحد در وین سخن می‌گفت، تأکید کرد: چنین تدابیر غیرقانونی‌ای که به مثابه تروریسم اقتصادی هستند، مانع ارائه بموقع کمک‌های فنی که برای پیشگیری مؤثر و مبارزه با قاچاق انسان ضروری است، شده‌اند.
مجلس
علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی خواسته است فرصتی را به وی در رسانه ملی بدهند تا از اتهاماتی که در یک برنامه تلویزیونی علیه او مطرح شده است، دفاع کند.
براساس توافقنامه‌ای که بین وزارت کشور ایران و قرقیزستان امضا شد.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری ترکیه، یکشنبه ۲۴ شهریور‌ماه جاری به پایتخت این کشور سفر می‌کند تا در نشستی سه‌جانبه درباره سوریه شرکت کند.

بازنگری در محرمانگی اسناد

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با همشهری: بازنگری در قانون قدیمی در چارچوب شفافیت دولت است، الان هر مدیری تصمیم می‌گیرد که فلان چیز محرمانه است
دولت
اطلاعات و اسناد دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در ایران تا قبل از قانون دسترسی آزاد به اطلاعات جنبه محرمانگی داشتند و یک قانون از پیش از انقلاب نیز حامی طبقه‌بندی آنها به اسناد سری و محرمانه بود. گذشت 45سال پس از تصویب این قانون ضرورت بازنگری در آن را ایجاد کرده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که به چین سفر کرده است در این سفر با مقامات نظامی این کشور ملاقات و گفت‌وگو کرد.
PDF ایران
کوتاه ایران
احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی با انتقاد از برخوردهای قضایی با کارگران بازداشتی نیشکر هفت‌تپه خوزستان، نوشت: «اساسا وقتی طرز مدیریت اقتصادی دولت‌ها در 30سال اخیر چنان بوده است که برخلاف اسلام، نابرابری تشدید شده و در کنار فقر و حاشیه‌نشینی 11میلیون هموطن، باستی‌هیلزها ساخته می‌شود.
درحالی‌که مقامات ایران مذاکره با آمریکا را در شرایطی که تحریم‌ها باقی باشد بی‌معنا می‌دانند، «دونالد ترامپ» بار دیگر مدعی شد که «ایران خواهان دیدار با آمریکاست.»