2
پنج شنبه 30 خرداد 1398
شماره 7690
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شمخانی: جنگ نخواهد شد

گزارش
«جنگ نخواهد شد»، این پیش‌بینی مقام عالی امنیتی ایران است که پس از شرکت در یک اجلاس بین‌المللی در روسیه بیان شده؛ اجلاسی که 2مقام آمریکایی هم در آن حضور داشته‌اند.
ویژه
عباس سلیمی‌نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفت‌وگویی با تسنیم درباره منش سیاسی نخستین رئیس‌جمهور ایران می‌گوید: بنی‌صدر خودش را به امام نزدیک می‌کرد و قصد داشت خود را عزیزدُردانه امام معرفی کند و مثل بچه‌های لوس خودش را به امام می‌چسباند و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری به دیدار امام رفت و وقتی بیرون آمد کاندیداتوری خودش را اعلام کرد و به رسانه‌ها اینگونه وانمود کرد که بعد از دیدار امام نشانه‌هایی دریافت کرده که باید کاندیدا شود.
سایت‌های محلی «لاهیجان» و «با مردم» در گیلان نوشته‌اند که پس از سخنرانی «انقلابی و شجاعانه» دادستان لاهیجان در حمایت از حقوق مردم گیلان و مقابله با زمین‌خواری غیربومیان، یکی از نمایندگان استان‌های مرکزی که در لاهیجان نیز ویلایی دارد، از دادستان لاهیجان شکایت کرده است.
علی مطهری، نماینده تهران با اشاره به کشته شدن یک زندانی سیاسی در زندان فشافویه گفت: لازم است که قانون جرم سیاسی به درستی اجرا شود.
دفاعی
وزیر دفاع روز چهارشنبه از بازی بسیار پیچیده امنیتی آمریکا در خلیج‌فارس و دریای عمان همزمان با تغییر راهبردهای این کشور در این آبراه خبر داد و خواستار دقت‌نظر اندیشمندان سیاسی و استراتژیک نسبت به این مسئله شد.
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: مهلت دوماهه ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام قابل تمدید نیست و براساس برنامه زمانبندی‌شده گام دوم برداشته شد و در ادامه نیز زمانبندی‌ها به شکل دقیق دنبال می‌شود.
وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه خواهان تحقیقات کامل درباره حملات رخ داده به نفتکش‌ها در دریای عمان است، تأکید کرد که ایران از همان ابتدا خواهان تحقیقات مستقل بوده است.

انتقاد رئیس‌جمهور از تعلل مجمع

روحانی: فردا اگر روابط بانکی ما با دنیا دچار مشکل شد، مردم نگویند دولت ناکارآمد است
دولت
تعلل و تأخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تعیین تکلیف 2لایحه باقیمانده از لوایح چهارگانه مرتبط با FATF انتقاد رئیس‌جمهور را به‌دنبال داشت.
شعب ویژه رسیدگی به گزارش‌های مجلس

شعب ویژه رسیدگی به گزارش‌های مجلس

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت اتقان هر چه بیشتر و جمع‌آوری ادله به شکل مطلوب برای به نتیجه رسیدن گزارش‌های ارجاعی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به دستگاه قضایی، از تعیین شعبی ویژه برای رسیدگی به برخی گزارش‌های این کمیسیون نظیر تحقیق و تفحص‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
سفر وزیر خارجه ترکیه به اصفهان
سفر وزیر خارجه ترکیه به اصفهان
سخنگوی وزارت خارجه گفت: مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در چارچوب رایزنی‌ها و مشورت‌های مستمر سیاسی بین ایران و ترکیه، روز پنجشنبه در صدر هیأتی به کشورمان سفر می‌کند.
عکس خبر
دختر شهید «مرادعلی خاوری» برای آخرین‌بار با پیکر پدرش در معراج شهدای تهران وداع می‌کند.
PDF ایران
کوتاه ایران
اسدالله عباسی، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به جلسه اخیر هیأت‌رئیسه مجلس، گفت: در این جلسه مقرر شد تا هر هفته در یکی از جلسات صحن با حضور مسئولان ذیربط به بررسی یکی از موضوعات مهم کشور پرداخته شود.
قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده دماوند با بیان اینکه هیچ کدام از جریانات سیاسی هم‌اکنون شانسی برای موفقیت در انتخابات ندارند، گفت: با توجه به وضعیت کشور و شرایط فعلی، یک جریان سوم، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی‌با اشاره به شرایط سخت پیش روی سیاست‌ورزان به‌ویژه اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان راهی جز شرکت و حضور فعال در انتخابات در حد مقدوراتشان ندارند.