2
چهار شنبه 29 خرداد 1398
شماره 7689
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازگشایی جعبه سیاه مناظره موسوی و احمدی‌نژاد

سومین جلسه از سلسله مناظره‌های علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای ادوار مجلس و مصطفی تاج‌زاده، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات روز گذشته با موضوع بازخوانی اتفاقات78 در کوی دانشگاه و انتخابات88 برگزار شد اما در این مناظره مباحثی مثل قتل‌های زنجیره‌ای، پرونده قتل محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران و مفاسد اقتصادی و مناظره 13خرداد سال88 بین محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی پیش کشیده شد. در این مناظره طرفین توافق کردند برای قتل‌های زنجیره‌ای، حمله به کوی دانشگاه در سال78 و انتخابات88 کمیته حقیقت‌ی
علیرضا زاکانی در این مناظره در پاسخ به تاج‌زاده که گفته بود آیا گزارش شورای امنیت مبنی بر مقصر بودن نیروی انتظامی در حوادث۷۸ را قبول دارید؟ گفت: بنده در مناظره قبل، با 5 نوع سند ثابت کردم که گزارش هیأت 7 نفره شورای امنیت ملی غلط است.
ویژه
نایب‌رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی پس از پایان چهارمین جلسه دادگاه خود  با بیان اینکه عده‌ای فکر می‌کردند من قرار است حرف تکراری بزنم، عنوان کرد: آنچه را در دادگاه بیان کردم براساس آمارها و مستندات موجود در وزارت کشور و شورای نگهبان بود و در موارد متعددی ابهامات و آشفتگی‌های بسیاری در مورد صندوق‌ها و آرا و همچنین صندوق‌هایی که مضرب ۱۰۰ داشتند، عنوان کردم.
انگلیس برای پیشگیری از ادامه پرونده شکایت 1.6‌میلیارد دلاری بانک ملت ایران از دولت این کشور به دلیل اعمال محدودیت های غیرقانونی، با پرداخت غرامت به این بانک ایرانی موافقت کرد.
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در دهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشورها در شهر اوفای روسیه با اشاره به اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در استفاده از ویروس استاکس نت برای آسیب زدن به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: سکوت و یا واکنش ضعیف جهانی به این تهاجم سایبری موجب شد تا امروزه آمریکا این جسارت را پیدا کند تا حمله سایبری به تاسیسات برق کشور ونزوئلا را انجام دهد.

فرستاده‌های اروپا به ایران و آمریکا

بعد از اعلام افزایش سرعت غنی‌سازی‌ در ایران، رئیس‌جمهور فرانسه مشاور خود را عازم تهران کرده و موگرینی هم راهی آمریکا شد
20 روز مانده به پایان مهلت ایران به اروپا، اعلام تصمیم تازه تهران در اراک باعث شد اروپایی‌ها هشدار ایران را جدی بگیرند و حتی برای تامین نظر تهران برای خود ضرب الاجل تعیین کنند!

صدور حکم انفصال برای 60قاضی

معاون اول قوه قضاییه در نشست خبری از برنامه‌های جدی دستگاه قضا برای حمایت از آمران معروف و گزارشگران فساد اعم از محیط جامعه و کار خبر داد.
هنوز به شریعتی‌ها و چمران‌ها نیازمندیم
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران طی سخنانی در جلسه علنی شورای شهر که متن آن را در کانال تلگرامی خودش منتشر کرد، با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و درگذشت دکتر علی شریعتی گفت: «چمران و شریعتی با وجود تحصیل در بهترین دانشگاه‌های غرب، بازگشت به وطن و حضور در میان مردم را برگزیدند و در این راه آماج سخت‌ترین حملات، ترور شخصیت و سرزنش‌ها شدند اما عشق به اسلام و مردم نتوانست خللی در اراده آنان برای ساختن جامعه و فردایی بهتر پدید آورد. هاشمی افزود: امروز که ایران بیش از هر زمان دیگری با تهدیدات و توطئه بیگانگان مواجه است ما بیش از گذشته به تولید و تکثیر چمران‌ها و شریعتی‌ها نیاز داریم که دغدغه‌شان وطن، مردم و دین باشد و برانگیزانند و عمل کنند.
PDF ایران
کوتاه ایران
رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از پایانه مسافربری سلام فرودگاه امام خمینیره با بیان اینکه اقدامات دشمنان برای فشار به ملت ایران و در عین حال عکس‌العمل نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر این فشارها افزایش یافته است، تصریح کرد: پایان این نبرد پیروزی ملت خواهد بود؛ چرا که طرف مقابل ملت نیست و ما نیز با هیچ ملتی نمی‌جنگیم، بلکه طرف مقابل ما، عده‌ای سیاستمدار کم‌تجربه هستند.
نماینده رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی با انتقاد از روند مذاکره غرب با ایران نوشت: غربی‌ها با ما مذاکره نمی‌کنند، دیکته می‌گویند.
مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات از وارد کردن نخستین ضربه جهانی به شبکه جاسوسی آمریکا در بستر سایبری با محوریت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: به‌زودی اطلاعات و جزئیات تکمیلی جدیدترین ضربه وارد شده به این شبکه جاسوسی در آینده‌ای نزدیک ارائه می‌شود.