2
یکشنبه 19 خرداد 1398
شماره 7680
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رقابت برای 14 کرسی ریاست در مجلس

بعد از انتخابات هیأت رئیسه مجلس، حالا نوبت به انتخابات رؤسای کمیسیون‌های 14گانه مجلس رسیده است، مطهری شاید برای ریاست کمیسیون فرهنگی نامزد شود و فلاحت‌پیشه رقابت سختی با بروجردی در کمیسیون امنیت ملی خواهد داشت
از امروز تا غروب یکشنبه آینده که هیأت رئیسه 14کمیسیون تخصصی بهارستان تعیین تکلیف می‌شوند، مباحث روز کشور اعم از ماجرای استعفای وزیر آموزش و پرورش، تحریم‌های جدید آمریکا، ماجرای سد لفور و... برعکس دیگر روزها خیلی در بین نمایندگان داغ نمی‌شود و محل چانه‌زنی نخواهد بود؛ چرا‌که تمرکز اصلی آنها متوجه سرنوشت کمیسیون‌های تخصصی در آخرین سال مجلس دهم است؛ رقابتی درون‌پارلمانی که بعد از انتخابات هیأت رئیسه، وزن فراکسیون‌های سیاسی بهارستان را در تصمیمات مجلس عیان خواهد کرد.
ویژه
پروانه مافی، عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرایی شدن حکم بازداشت «مهدی حاجتی» عضو شورای شهر شیراز از بررسی این موضوع در جلسه این هفته کمیسیون خبر داد.
قضایی
ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات هادی رضوی و دیگر متهمان بانک سرمایه روز شنبه به ریاست قاضی مسعودی‌مقام و به‌صورت علنی برگزار شد.
رئیس‌جمهور آخر هفته جاری برای شرکت در پنجمین کنفرانس تعادل و اعتماد‌سازی‌ در آسیا موسوم به سیکا در تاجیکستان و نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای در قرقیزستان به شهرهای دوشنبه و بیشکک پایتخت‌های این 2کشور آسیای میانه سفر خواهد کرد.
دیلی استار لبنان در ادامه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها و برخی مقام‌های لبنانی درباره آزادی قریب‌الوقوع نزار زکا تبعه لبنانی - آمریکایی از زندان در ایران، شنبه مدعی آزادی او تا ۴۸ساعت آینده شده است.

تخریب میانجی

در آستانه سفر نخست وزیر ژاپن، آمریکا تحریم تازه‌ای علیه ایران وضع کرد
سیاست خارجی
کمتر از یک هفته بعد از ابراز تمایل رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران وزارت خزانه‌داری آمریکا لیست بلندبالای تازه‌ای منتشر کرد و مجموعه‌های پتروشیمی ایران را هدف تحریم قرار داد تا وزارت خارجه ایران این اقدام آمریکا را نشانه دروغگویی آمریکایی‌ها قلمداد کند.

ورود دیوان محاسبات به پرونده افزایش حقوق‌ها

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس از بررسی پرونده افزایش حقوق‌ها در دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها و معاونت قوانین مجلس خبر داد.
نماینده مجلس: از نظر مردم خبر نداریم
غلامعلی جعفرزاده در مورد پیشنهاد رئیس‌جمهور برای برگزاری رفراندوم در کشور برای مسائل مختلف گفت: معتقدم باید از همه ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده شود و ازجمله ظرفیت‌های خوب قانون اساسی این است که وقتی مباحثی به‌صورت گسترده در جامعه مطرح می‌شود به جای رفتارهای غیورمابانه به آرای عمومی مراجعه کنیم.
کافه مجلس
فریده اولادقباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش را زیربنایی‌ترین نهاد در ساختار آموزش و فرهنگ کشور عنوان کرد و در گفت‌وگو با ایسنا از رئیس‌جمهور خواست در بررسی گزینه‌های پیشنهادی خود برای تصدی این وزارتخانه زنان توانمند، شایسته و باتجربه را نیز مورد توجه قرار دهد.
PDF ایران
کوتاه ایران
سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از تلاش مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای ادغام سپاه و ارتش پس از پایان جنگ سخن گفته و یادآوری کرده است: در سی‌ام بهمن‌ماه سال۱۳۶۲ حضرت امامره حکم فرماندهی جنگ را به آقای هاشمی داد و از سال۶۲ تا پایان جنگ ایشان فرماندهی را عهده‌دار بود.
محمدرضا باهنر، رئیس جامعه اسلامی مهندسان درباره حضور محمود احمدی‌نژاد در مراسم افطاری این تشکل برخلاف سال‌های قبل به ایسنا گفته است: این دعوت که واقعاً یک دعوت عام بود و ایشان در همان قالب به مراسم تشریف آوردند، شوهر همشیره بنده که پدر آقای ثمره‌هاشمی می‌شود باهنر دایی ثمره‌هاشمی است، حدود ۲۵روز قبل فوت کرده بود و آقای احمدی‌نژاد هم از آنجا که با آقای ثمره‌هاشمی برو و بیایی دارند و ارتباطشان خوب است، از تهران برای مراسم ختم به کرمان آمدند.