2
یکشنبه 18 آذر 1397
شماره 7547
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مسعود پزشکیان که به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار وحدت این مرکز دانشگاهی حاضر شده بود، حین سخنرانی با اعتراض تعدادی از دانشجویان که در وسط سالن تجمع کرده بودند، روبه‌رو شد.
دیپلماسی
روز گذشته ویدئوی جالبی در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی از شعبده‌بازی سفیر جدید ژاپن در ایران دست‌به‌دست می‌شد که نشان می‌داد «میتسوگو سایتو» به مناسبت هشتادوپنجمین سال تولد امپراتور ژاپن، جشنی در محل سفارت این کشور در تهران برگزار کرده که او کاری هنرمندانه با پرچم 3 رنگ ایران به نمایش می‌گذارد.

هشدار روحانی به اروپا

اگر توانایی ایران در مبارزه با مواد‌مخدر ضربه ببیند، تحریم‌کنندگان از آوار مواد‌مخدر، بمب و تروریسم به سلامت خارج نخواهند شد
دیپلماسی
حسن روحانی، رئیس‌جمهور صبح دیروز در کنفرانس روسای مجالس 6کشور در تهران هشدار داد اگر توانایی‌های ایران در مبارزه با مواد‌مخدر و تروریسم ضربه ببیند، تحریم‌کنندگان ایران و کشورهایی که با این تحریم‌ها همراهی می‌کنند نخواهند توانست از آوار مواد‌مخدر، بمب‌ها و تروریسم و مهاجرت به سلامت خارج شوند.

برنامه مجلس برای اصلاح قانون بازنشستگی

وزارت اطلاعات و برخی دستگاه‌های دیگر مجوزهای گروهی برای استثناشدن از قانون گرفته‌اند
ماجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان حکایت همان کوه یخ شناور با قسمت اعظم پنهان آن در آب است‌ که اگر دامنه تأثیر فراگیر نداشت، پای همه نهادهای تصمیم‌گیر در اعلام نظر و اصلاح این قانون باز نمی‌شد.
منطقه، انبار باروت است
وزیر خارجه درباره طرح اتهامات موشکی آمریکا علیه ایران، تأکید کرد: آمریکایی‌ها هر تلاشی کرده‌اند تا در روابط ایران و اروپا مزاحمت ایجاد کنند.
PDF ایران
کوتاه ایران
سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس‌جمهوری، آقای محمد کشاورززاده به‌عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خلق چین منصوب شد و طی روزهای آینده عازم محل ماموریت می‌شود.
وزیر اطلاعات در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات تروریستی گفت: کافی‌است در جایی خلأ حاکمیتی وجود داشته باشد، دشمنان آنجا را برای انتقال جریان‌های تروریستی مناسب می‌بینند.