2
پنج شنبه 3 آبان 1397
شماره 7513
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

درخواست روحانی از ترکیه درباره قتل خاشقجی

رئیس‌جمهور:دولت ترکیه تحقیقات بی‌طرفانه و دقیق درخصوص قتل فجیع خبرنگار منتقد سعودی را ادامه دهد
دولت
رئیس‌جمهور قتل فجیع یک خبرنگار منتقد سعودی را محکوم کرد و موضعگیری کشورهای جهان علیه آن را آزمایش و امتحان بزرگی برای مدعیان حقوق بشر به‌ویژه در آمریکا و اروپا دانست.
ویژه
سرنوشت پرونده محیط‌زیستی‌ها سوژه سؤال خبرنگاران از معاون و همچنین دستیار ویژه حسن روحانی رئیس‌جمهور شده است؛ سؤالی که به گفته وکیل این پرونده، از نامه‌ای آغاز می‌شود که به‌دست دادستان می‌رسد.
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: «جهانگیری» نفر دوم دولت است و از قدرت وی کم نشده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است: دستور بارگذاری حقوق نمایندگان مجلس در سامانه رسمی صادر شده است.
مجمع
ئیس مجلس با ارسال نامه‌هایی جداگانه به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، لوایح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده است.

پاتک به نمایندگان شهرهای کوچک

طرح استانی‌شدن انتخابات با یک فوریت در مجلس رأی آورد؛ طرحی که می‌خواهد طرح مسائل محلی را در پارلمان به حداقل برساند
مجلس
بهارستانی‌ها دیروز یک فوریت استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی را تصویب کردند؛ طرحی که موافقانش معتقدند سبب ورود مجلس به مباحث کلان می‌شود و اقدامات نمایندگان بعد ملی می‌یابد اما مخالفان آن بر این باورند که استانی‌شدن انتخابات در جای خالی احزاب، حلقه مدیران استانی را تنگ‌تر می‌کند.
PDF ایران
کوتاه ایران
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تخلفات مربوط به حوزه واردات کاغذ عنوان کرد: مجموعه مواردی که در ۶‌‌ماه اول ارز گرفتند و گفتند کاغذ وارد کرده‌اند یا احیانا نکرده‌اند در اختیار قوه‌قضاییه و وزارت اطلاعات است.
در گفت‌وگوی روزنامه همشهری با علی ربیعی، وزیر سابق تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی که در شماره روز سه‌شنبه 2آبان در صفحه 2 منتشر شده بود در بخش ورودی گفت‌وگو اشاره شده که «نماینده مجلس برای جمع کردن 120رأی، هیأت امنایی تأمین اجتماعی را از او خواسته است».