2
پنج شنبه 5 مهر 1397
شماره 7489
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تریبونی برای صلح

آیت‌الله جنتی: نطق رئیس‌جمهور در صحن سازمان ملل عزتمندانه بود
دولت
به غیراز دولتمردان ترامپ، مقامات سعودی و اماراتی حاضر در صحن سازمان ملل و حلقه یاران محمود احمدی‌نژاد، خاطر کس دیگری در دنیا از سخنرانی روحانی رنجیده نشده است.
ویژه
امیر محبیان از چهره‌های سیاسی اصولگرا در ارزیابی خود از سخنان رئیس‌جمهور ایران در سازمان ملل گفت: آقای روحانی در سخنرانی سازمان ملل 3 مخاطب روشن داشت؛ ترامپ، مردم ایران و سایر مخاطبان یعنی اروپا و مخاطبان درون آمریکا.
حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره سخنان رئیس‌جمهور در سازمان ملل به «همشهری» گفت: سخنرانی رئیس‌جمهور نسبت به سخنرانی سال‌های پیش، بسیار منسجم‌تر و مستدل‌تر بود؛ نکته مهم این سخنرانی منطبق بودن آن با زبان بین‌المللی و قابل فهم بودن مبانی و استدلال‌های آن برای مخاطب بین‌المللی بود.
علی خرم، سفیر پیشین ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل نیز در گفت‌وگو با «همشهری» پیرامون سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سخنرانی روحانی برخلاف سخنرانی دونالد ترامپ، بسیار متین، بجا، حقوقی و در چارچوب اصول دیپلماتیک بود.
بعد از نطق تندی که سال گذشته دونالد ترامپ در سازمان ملل علیه ایران اعمال کرد؛ متن سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان دستخوش تغییراتی شد که برای انجام این تغییرات تیمی متشکل از محمد نهاوندیان، محمدجواد ظریف، حسام‌الدین آشنا، محمود واعظی، حمیدرضا ابوطالبی و غلامعلی خوشرو نقش داشتند.
حسن روحانی در کنفرانس مطبوعاتی حاشیه اجلاس سازمان ملل:

آمریکا تنها مانده است

دیپلماسی
حسن روحانی، رئیس جمهور در پایان سفر خود به نیویورک در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران خارجی شرکت کرد.
برگزاری شب خاطره در حضور مقام معظم رهبری

برگزاری شب خاطره در حضور مقام معظم رهبری

همزمان با هفته دفاع مقدس و گرامیداشت رشادت‌های ملت ایران در دوران حماسه و ایثار، ویژه برنامه هفته دفاع مقدس با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین جمعی از فرماندهان، پیشکسوتان، رزمندگان، جانبازان، آزادگان، جهادگران، امدادگران، راویان، نویسندگان و هنرمندان دفاع مقدس در حسینیه‌ امام خمینیره برگزار شد.
صفحه شیشه‌ای جلوی روحانی برای چه بود؟
صفحه شیشه‌ای جلوی روحانی برای چه بود؟
فناوری به کمک سران کشورها در نشست عمومی سازمان ملل آمده تا نیازی به حفظ کردن متن سخنرانی‌هایشان نداشته باشند.
PDF ایران
کوتاه ایران
ترامپ جلسه شورای امنیت را به پا کرد تا موجی ضد‌ایرانی به راه بیندازد، اما مثل جلسه قبل شورای امنیت که برای بررسی ناآرامی‌ها در ایران برگزار شد و اعضا به دفاع از برجام پرداختند، این‌بار هم صحن شورای امنیت به صحنه حمایت تمام‌عیار شورای امنیت از برجام بدل شد.