2
چهار شنبه 17 مرداد 1397
شماره 7451
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است هم‌اکنون استیضاح هیچ وزیری هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و مشکلات کشور آن نوعی نیست که بگوییم به وزرا ربط دارد که حال اگر شخصی برود و شخصی دیگر بیاید بتواند تغییرات جدی ایجاد کند. مرتضی حاجی در گفت‌وگو با ایلنا تأکید کرد: استیضاح‌ها معمولا یک رو و یک پشت دارد.
فرهان هاک، سخنگوی سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه «این سازمان مانند گذشته از توافق هسته‌ای با ایران حمایت خواهد کرد»، تصمیم دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای انجام اقدام ضدایرانی پیامد خروج آمریکا از برجام را استفاده از زور ارزیابی کرد.
دولت
برای مردمی که با مشی نه‌چندان هیجان‌زده رئیس‌جمهور در‌گفت‌وگوهای تلویزیونی‌اش آشنا هستند، صحبت‌های دوشنبه‌شب او نیز اگر نه آبی بر آتش مطالباتشان بود، اما باری بر معضلات کشور هم اضافه نمی‌کرد.
معاون پیشین سردار سلیمانی و سفیر فعلی ایران در عراق در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد:

فرصت 12 میلیارد دلاری عراق برای شرکت‌های ایرانی

ایرج مسجدی از اعضای بلندپایه نیروی قدس سپاه و سومین سفیر ایران در عراق بعد از سرنگونی رژیم بعثی صدام است. او دی‌ماه 95 به‌عنوان سفیر ایران منصوب و از همان زمان انتسابش به نیروی قدس سپاه و شخص سردار سلیمانی خبرساز شد.

اروپا انتخاب می کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری با وینستون پیترز، وزیر خارجه نیوزیلند گفت: از آنجا که تهران تاکنون به همه تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، این اتحادیه ضمن اینکه طرف‌های تجاری‌اش ازجمله ایران را خود انتخاب می‌کند و توجهی به دیکته‌های آمریکا در این زمینه ندارد، از شرکت‌های بین‌المللی و دولت‌های دیگر نیز می‌خواهد برای حفظ برجام به تعاملات تجاری خود با ایران بیفزایند.
عکس خبر
عکس خبر
وزیر خارجه کره شمالی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
PDF ایران
کوتاه ایران
عبدالله ناصری درباره اخباری مبنی بر دیدار رهبران اصلاحات و محصورین، گفت: با پیگیری‌هایی که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب در این زمینه انجام دادند و البته تلاش‌های معاون اول، شخص رئیس‌جمهور و دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، به‌نظر می‌رسد تلاش‌هایی که عقلا در نظام انجام داده‌اند، به نتیجه می‌رسد و مقدمات آن فراهم شده است. به گزارش ایلنا، وی خاطرنشان کرد:‌ در چند روز اخیر جریان اقتدارگرا تلاش می‌کنند بازی را کاملا برهم بزنند.
روزنامه «تعادل» وضعیت مطالبات و بدهی‌های شهرداری تهران را بررسی کرده است.  به گزارش این روزنامه، بودجه سال 97شهرداری 17هزار میلیارد تومان و بدهی شهرداری تقریبا برابر با بودجه3 سال شهرداری است.