2
سه شنبه 16 مرداد 1397
شماره 7450
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رسانه بستر مقابله با عملیات روانی

آقای ظریف در بخشی از اظهارات خود به مناسبت روز خبرنگار، نکاتی را درباره اهمیت و نقش رسانه در شکل‌دهی افکار عمومی مورد تأکید قرار داده و با اشاره به فضای روانی که توسط آمریکا، عربستان سعودی و رژیم اسرائیل علیه ایران ایجاد شده است، به درستی گفته که برخی از رسانه‌های داخلی از طریق دامن زدن به این فضای روانی، به پیشبرد اهداف آنها کمک کرده‌اند.
ویژه
رئیس فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه گفت‌وگوی ملی را در مجلس شورای اسلامی هم دنبال کردیم و اقداماتی انجام شد تأکید کرد: خوشبختانه درنهایت قرار است شورایی ۲۰نفره در مجلس از هر 3فراکسیون سیاسی شکل گیرد. محمدرضا عارف تأکید کرد: البته ما این انتقاد و گلایه را هم مطرح می‌کنیم که از همان ابتدا همکاری لازم انجام نشد ولی خوشبختانه صبر ما نتیجه داد.
دیپلماسی
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیروز آب پاکی را روی دست آمریکا و رئیس جمهورش ریخت. او در مراسمی در جمع خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار در ساختمان وزارت خارجه برگزار شد پرسید چه کسی باور می‌کند ترامپ اهل مذاکره باشد.
رئیس جمهوری در مصاحبه تلویزیونی از مردم تشکر کرد و به خاطر وقفه در گفت‌وگوهایش عذرخواهی کرد

سپاسگزار مردم هستم

دولت
رئیس‌جمهور شب گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی که محور آن پاسخ به رفتارهای دوگانه دولت آمریکا از یک سو و تقدیر از صبر و تحمل مردم از سوی دیگر بود به تشریح وضعیت داخلی کشور پرداخت و گفت: حتما ما از وضع مردم مطلعیم و مردم ما امسال با فشار شدیدی مواجه بودند یعنی از یک طرف به‌خاطر خشکسالی مشکل آب داشتیم در کنار آن مشکل برق پیدا کردیم چون سدهای برقابی ما همه دچار مشکل شد در کنار آن مشکلات محیط‌زیست و مشکلات ارزی به‌وجود آمد در بازار و زندگی مردم تأثیر گذاشت.

وزیر خارجه کره شمالی امروز در تهران

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر وزیر امور خارجه کره‌شمالی به کشورمان گفت: ایران رابطه دیرینه‌ای با کره‌شمالی داشته است، اگرچه حجم این روابط زیاد نبوده اما همواره مسالمت‌آمیز و بسیار خوب بوده است. بهرام قاسمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه این دیدار به درخواست کره‌شمالی ترتیب داده شده است، گفت: آنچه ما را ترغیب به پذیرفتن این درخواست کرد تلاش برای حفظ صلح و امنیت در این شبه جزیره است.
حضور رهبر انقلاب در منزل شهید حسن‌زاده
رهبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه شب در منزل شهید سیدمحمدجواد حسن‌زاده حضور یافتند و با خانواده او دیدار و گفت‌وگو کردند. به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این دیدار مقام معظم رهبری 3انگشتر و یک جلد قرآن با دست‌نوشته خود به خانواده شهید تقدیم کردند.
PDF ایران
کوتاه ایران
روزنامه «سازندگی» در گزارشی به معرفی شهر سئول، پایتخت کره‌جنوبی به‌عنوان هوشمندترین شهر جهان در سال2014 پرداخته است؛ بنابراین گزارش، تقریبا همه جنبه‌های زندگی عمومی در سئول، از سیستم حمل‌ونقل عمومی یکپارچه گرفته تا سیستم هشدار اورژانس دولتی به شیوه‌ای کاملا هوشمند و تکنولوژیک هدایت می‌شود.