21
یکشنبه 20 مهر 1399
شماره 8059
صفحه اول قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
روزنامه اطلاعات، در شماره روز شنبه 16 اردیبهشت 1340 نوشت: «بعدازظهر امروز، سخنگوی دربار شاهنشاهی رسما اعلام داشت که در ساعت 11:45 بامداد امروز، آقای مهندس شریف‌امامی به پیشگاه شاهنشاه بار یافت و استعفای دولت را تقدیم داشت.
در اواسط مهر1339، زمانی که صدای انفجار ناشی از آتش‌بازی در نمایشگاه ایران و آلمان در دفتر کار علی امینی در پارک امین‌الدوله به گوش رسید، این به قول سفیر انگلیس در تهران «آریستوکرات زمین‌دار از طبقه هزارفامیل» که از سال‌ها قبل سودای صدراعظمی داشت، به شوخی گفت: «اگر اتفاقی بیفتد یا مرا می‌گیرند یا که نخست‌وزیر می‌شوم».
زلزله ویرانگر بوئین‌زهرا  در تابستان1341، با پیاده‌روی غلامرضا تختی از میانه خیابان پهلوی ولیعصرعج برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی گره خورده و نمی‌توان بدون نام بردن از یکی، یاد دیگری نیفتاد.

انقلاب سفید یا انقلاب شاه؟

برگزاری همه‌پرسی برای آنچه اصول اصلاحات ساختاری در ایران نامیده می‌شد
آمریکایی‌ها در سال‌های 1339و 1340به‌دنبال دگرگونی نظام سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران بودند.
خشم طبیعت  یا گریز از حیات

خشم طبیعت  یا گریز از حیات

ساختمان‌هایی که نماد زندگی هستند
شامگاه دهم شهریور سال 1341زلزله بزرگی شهرستان بوئین‌زهرا در جنوب تهران را لرزاند. این زلزله هزاران کشته، نابودی 12شهر و روستا و آثار تاریخی مهمی چون قلعه رودک را در پی داشت.
زلزله‌ای به وسعت یک کشور
زلزله‌ای به وسعت یک کشور
لرزش زمین در بوئین‌زهرا دل‌های مردم ایران را لرزاند
ساعت ده‌و‌پنجاه‌وپنج دقیقه شب شنبه، دهم شهریور ۱۳۴۱، بوئین‌زهرا لرزید. در آن وقت شب، بیشتر مردم خسته از کار و کشاورزی آن روزشان، با خیال راحت در خانه‌هایشان خوابیده بودند.