20
سه شنبه 23 دی 1399
شماره 8135
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سالمرگ/ سیدجعفر شهیدی

امروز بیست و سوم دی‌ماه، مصادف با درگذشت سیدجعفر شهیدی، رئیس مؤسسه لغتنامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، استاد تمام دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و از پژوهشگران برجسته زبان و ادبیات فارسی، فقه و تاریخ اسلام است.
ویژه
«آندری بیه‌لی» نویسنده روسی در رمان «پترزبورگ»، جایی در توصیف یکی از شخصیت‌های داستان هنگام ورود به بلوار نوسکی، می‌نویسد: «بدن هر فردی که به درون پیاده‌رو جاری می‌شود، به عضوی از یک بدن عمومی بدل می‌گردد، به یک ذره یا دانه خاویار...» ورود این بدن عمومی به شهر، از یک خانه آغاز می‌شود،
اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که به‌دلیل تعطیلی سینماها نیمه‌کاره مانده بود، از اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود.
صفحه ایرانگردی «سفرکجا» عکس‌هایی از شهر «شهریری» در اردبیل منتشر کرده است.
طرح روز
آفریقای شمالی: یک گالن از گران‌ترین مایع جهان بیش از 39میلیون دلار قیمت دارد و جالب اینکه این مایع زهر نوعی عقرب است.
ویکتوریا: یک راننده تاکسی در کانادا مسافری را که ماسک نزده بود، یک‌راست به کلانتری محل برد و مأموران پلیس هم او را تحویل گرفتند و مسافر را بازداشت کردند. به گزارش ایندیپندنت، مسافر که در حالت عادی نبود، به پرداخت 230دلار کانادا جریمه محکوم شد و تا زمان هوشیاری در بازداشت پلیس بود.

عکس روز

برای سومین بار پیاپی شهرآورد پایتخت، با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.
محدودیت اضافه‌کاری پس از مرگ کارگر

محدودیت اضافه‌کاری پس از مرگ کارگر

پکن: پس از مرگ کارگری در چین که به‌علت کار بیش از حد جان باخته بود، خبرگزاری دولتی شینهوای چین از بخش فناوری این کشور خواست تا اضافه‌کاری‌های افراطی را محدود کند.
خلبانی که تهدید به تغییر مسیر کرد
خلبانی که تهدید به تغییر مسیر کرد
واشنگتن‌: خلبان شرکت امریکن‌ایرلاین پس از اینکه هواپیمایش از واشنگتن‌ برخاست، با شعار‌های طرفدار‌های ترامپ مجبور به تهدید آنها شد. به گزارش دیلی‌میل، خلبان در بلندگوی هواپیما اعلام کرد چنانچه شعار‌های طرفدار‌های ترامپ ادامه پیدا کند، تمام آنها را در ایالت کانزاس پیاده خواهد کرد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
گرچه اصناف حدود 17درصد تولید ناخالص ملی کشور را عهده‌دار است، اما به لحاظ سرمایه‌ای، ارزش واقعی بیشتری دارد. شاید به واحدهای صنفی به‌صورت تک‌تک، صرفا واحد تجاری اطلاق شود، اما افراد شاغل در آن واحد صنفی با اعمال و رفتارشان ارزش اجتماعی آن واحد صنفی را بسیار بیشتر یا کمتر می‌کنند.
از کودک نمی‌توان انتظار داشت در جایی که دور و برش خوراکی، اسباب بازی، تلویزیون روشن یا هر وسیله مزاحم دیگری وجود دارد، تکالیفش را انجام دهد.
«گورشاه؛ طلسم فرشته مرگ» نوشته سیامک گلشیری است که به‌تازگی از سوی نشر افق منتشر شده است. دیگر کتاب تازه راه‌یافته به بازار کتاب از این ناشر برای کودکان «منِ بیچاره کره اسبم و هیچ‌کاره» نوشته فرید بِرت اشتونر با تصویرگری هیلدگارد مولر است که کتایون سلطانی آن‌را به فارسی برگردانده.