20
یکشنبه 14 دی 1399
شماره 8127
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

یادداشت/ تبعات خاموشی بزرگراه‌ها

معمولا هر اقدامی به‌ویژه در سطح کلانِ جامعه و در شهرهای بزرگ، پیش از اجرایی شدن باید حتما این تصمیم‌گیری به جلسات کارشناسی موکول شود و روی موضوع بحث و تبادل نظر شود.
ویژه
در بیماری «اختلال بدریختی بدن» فرد احساس ذهنی مداومی درباره زشتی برخی قسمت‌ها و ویژگی‌های ظاهر یا چهره خود دارد. با اینکه اندام و چهره او طبیعی است، اما با توضیح منطقی راضی نمی‌شود. این اختلال در زنان و جوانان شایع تر است.
کریستیز و ساتبیز دو حراجی رقیب و بزرگ فروش آثار هنری، در سال ۲۰۲۰ علی رغم بحران جهانی کرونا رکوردهای جدیدی را در عرصه حراجی آنلاین و خصوصی ثبت کردند
شهاب جعفرنژاد، کارتونیست، این عکس را در اینستاگرامش منتشر کرده و نوشته است: «امیدوارم هرچه زودتر این تصاویر روسای کشورهای مختلف در حال واکسن زدنکه هر روز منتشر می‌شود جایش را به تصویر آخرین فردی که واکسن کرونا می‌زند بدهد و این ویروس تمام شود.»
طرح روز
کانبرا: استرالیا سرود ملی خود را به احترام بومیان این کشور اصلاح کرد. به گزارش یورونیوز، در سرود ملی استرالیا، این کشور «نوپا و آزاد» خوانده شده بود.
نوردراین: مارکوس تورام، مهاجم فرانسوی تیم فوتبال بوروسیا مونش‌گلادباخ در دیدار با تیم هوفنهایم در پی «تُف انداختن» به سوی بازیکن هوفنهایم، شتفان پُش، توسط داور اخراج شد.

عکس روز

نمایی از قایق‌سواری بابانوئل در دریاچه شهر نووسیبریسک- روسیه
رکورد فشار هوا شکسته شد

رکورد فشار هوا شکسته شد

زوخان: رکورد جدید جهانی برای بیشترین فشار هوا در دره یک کوه بلند در مغولستان ثبت شده است. به گزارش یورونیوز، یک ایستگاه هواشناسی خودکار در «تِستسِنئول»، واقع در غرب استان زوخان مغولستان، میانگین فشار از سطح دریا را معادل ۱۰۹۴/ ۳ میلی‌بار و سرمای سوزناک هوا را منفی ۴۵/ ۵ درجه سانتی‌گراد ثبت کرده است.
اجباری‌شدن ریزتراشه برای گربه‌ها
اجباری‌شدن ریزتراشه برای گربه‌ها
لندن: پس از اینکه گربه‌ای خانگی در بریتانیا بدون ریزتراشه و غیرقابل جست‌وجو برای صاحبانش پیدا شد و تبدیل به موش‌‌گیر کل ساختمان نخست‌وزیری این کشور شد، اکنون کاشت ریز‌تراشه برای گربه‌ها در این کشور اجباری است.

دست فرمان/ وحشت در خیابان‌ها

برخی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به محیط وحشت تبدیل شده‌اند. حتی زمانی که داخل خودرو هستید احساس امنیت نمی‌کنید. شیوه رانندگی برخی از ما طوری است که هر لحظه احتمال می‌دهید با حادثه‌ای مواجه شوید.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
برنامه ریزی برای اداره شهر تهران باید از سوی یک مرکز واحد صورت گیرد و تهران باید یک متولی داشته باشد. دکتر محمد تقی رهنمایی استاد دانشگاه تهران در جمع اعضای شورای شهر تهران گفت: با توجه به رشد فزاینده جمعیت و گرایش به زندگی و تمرکز سرمایه در تهران، هرگونه تصمیم‌گیری برای ساماندهی شهری باید در جهت کاهش بار مشکلات شهر تهران باشد.
«چهل روز پس از حاج قاسم» به قلم اسماعیل رمضانی به روایت دقیق و لحظه به لحظه چهل روز پس از شهادت سرداری می‌پردازد که به تعبیر خودش و این کتاب کاهش درجه پیدا کرد و «سرباز» شد.
خشم و عصبانیت در کودکان نوپا تا سن ۳سالگی رفتاری طبیعی است.