20
دو شنبه 8 دی 1399
شماره 8122
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

این‌بار اولویت با مردم است

یادداشت
«تهران شهری برای همه»، باوری است که شهرداری تلاش کرده است تا در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای شهر، آن را محور کار خود قرار دهد.
ویژه
تهران شهر عبور و مرور است. شهر ایستادن نیست، شهر تماشا نیست، شهر تامل کردن و فکر کردن نیست. تا بخواهی توقف کنی، تا بخواهی بایستی، تا بخواهی تماشا کنی یکی هست که یا تنه‌ای بزند، یا بگوید کنار برو.
چقدر این روزها دارم حسرت می‌خورم، حسرت چند دقیقه نشستن در مسجد گوهرشاد و زل زدن به گنبد طلایی آقا. زل زدن به طرح‌های اسلیمی و نقوش هندسی حک شده بر کاشی‌های لاجوردی و فیروزه‌ای.
خوشنویسانی از کشورهای مختلف جهان آثار خود را در نمایشگاه و همایش بین‌المللی راه ابریشم با عنوان «رقص قلم» به نمایش می‌گذارند.
طرح روز
ریودوژانیرو: یک زن برزیلی که از هشت سالگی به مدت ۴۰ سال در یک خانه به بردگی کشیده شده بود و همچنین مجبور به ازدواج با یکی از اعضای مسن آن خانواده شده بود، سرانجام پس از گزارش همسایگان به مقامات، نجات یافت.
انور:‌ 18سالمند در بلژیک پس از ملاقات با بابانوئلی که برای آنها هدیه آورده بود کشته شدند. به‌گزارش سایت بریتانیایی مترو، این سوغات مرگ پس از آن میان سالمندان توزیع شد که تست بابانوئلی که وارد این مرکز شده بود مثبت از آب در آمد.

عکس روز

دیروز هفتم دی ماه بخش‌هایی از حرم مطهر امام رضا ع بازگشایی شد.
کشتار میمون‌ها در ناسا

کشتار میمون‌ها در ناسا

کالیفرنیا:‌ طی گزارش جدیدی که در گاردین منتشر شده ، سال گذشته 27میمون نگهداری ‌شده در مرکز تحقیقات ایمز ناسا در سیلیکون‌ولی کالیفرنیا، در یک روز کشته شده‌اند.
گل 100میلیون ساله
گل 100میلیون ساله
اورگان: محققان در دانشگاه ایالتی اورگان آمریکا یک گونه گل را که برای بیش از100 میلیون سال درون صمغ یک درخت گیر افتاده بود شناسایی کرده‌اند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
کتاب «آدمی» با زیرعنوان «یک تاریخ نویدبخش» نوشته «روتخر برخمان» را مزدا موحد به فارسی برگردانده که به تازگی از سوی نشر نو منتشر شده است.
تمامی هنرمند‌ان، نویسندگان و شاعران را از منظر رویکرد آنها به مخاطب می‌توان به 3 دسته کلی تقسیم‌بندی کرد؛ دسته نخست در پی ایجاد رابطه و دیالوگ، تأثیرگذاری و پیشرفت در مخاطب هستند.