20
پنج شنبه 24 مهر 1399
شماره 8063
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حمایت از محققان و نخبگان

یادداشت
یکم: برای سنجش رشد علمی کشورها در سطح جهان شاخصی به نام «خط فقر علمی» وجود دارد.
ویژه
​​​​​​​موسیقی هر خطه و کشوری در یک تقسیم‌بندی کلی از لحاظ بافت و به‌معنای شمار لایه‌های صوتی همزمان در یک آهنگ یا قطعه به 3دسته کلی شامل مونوفونیک یا تک‌صدایی، پلی‌فونیک یا چندصدایی و بالاخره هموفونیک یا همصدایی تقسیم می‌شود.
​​​​​​​مجموعه الینا با عنوان‌های «الینا در عروسی به صرف خارش»، «الینا در مسابقه‌ فوتبال؛ قرمز یا آبی؟» و «الینا در کارآگاه‌بازی با پلنگ صورتی» نوشته مژگان کلهر با تصویرگری سارا طبیب‌زاده از سوی نشر افق منتشر شد.
روز جهانی و هفته ملی سلامت روان در سال‌جاری با شعار «سلامت روان برای همه: سرمایه‌گذاری بیشتر؛ دسترسی بیشتر برای همه، در همه جا» نامگذاری شده است.
طرح روز
​​​​​​​نیویورک: یک شرکت تولید‌کننده لباس‌های لاکچری و گران‌قیمت لباس‌کاری به قیمت 695دلار معادل حدود 22میلیون تومان به بازار عرضه کرده است.
​​​​​​​نیکوزیا: مقامات قبرس پس از جذب بیش از 7میلیارد یورو به سیستم پولی کشورشان، سرانجام طرح گذرنامه‌های پولی را لغو کردند.

عکس روز

عکس روز
انبار مرسولات پستی در خانه پستچی

انبار مرسولات پستی در خانه پستچی

​​​​​​​پیتسبورگ:‌ پلیس آمریکا چند هزار نامه به مقصد نرسیده را در انبار خانه یک پستچی پیدا کرد.
جریمه سرعت برای اسکوتر‌سوار
جریمه سرعت برای اسکوتر‌سوار
​​​​​​​اسلو: اسکوترسواری که در نروژ با سرعت 58کیلومتر به سمت مقصد می‌رفت، توسط پلیس این کشور متوقف و به‌دلیل سرعت غیرمجاز جریمه شد.
دریچه
​​​​​​​به گزارش پابلیشینگ پرسپکتیو، برنامه روز چهارم کنفرانس‌های مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت به سخنرانی رئیس شرکت سوئدی استوری‌تل Storytel اختصاص پیدا کرده است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
آیا برای شما هم پیش آمده که دلیل مشکلات جسمانی خود را حتی بعد از مراجعه به پزشکان مختلف متوجه نشوید؟ اینکه پزشکان مختلفی شما را ویزیت کرده‌اند اما بهبودی حاصل نشده است؟ ممکن است قبول این موضوع برای شما مشکل باشد، اما بسیاری از دردهای مزمن و بیماری‌های پزشکی، منشأ کاملا روانی دارند.
برخی رانندگان به عابران پیاده در حال عبور از محل خط کشی هم راه نمی‌دهند و هنگام مشاهده عابر پیاده در حال عبور از خیابان، به جای فشردن پدال ترمز، پدال گاز را می‌فشارند و سعی می‌کنند عابر را بترسانند تا عبور نکند.
​​​​​​​همزمان با برگزاری نسخه دیجیتال نمایشگاه کتاب فرانکفورت، پنجمین فستیوال جایزه فیلم این نمایشگاه نیز از ۹ تا ۱۸ اکتبر برگزار می‌شود که بعد از اعلام نامزدهای نهایی دریافت جوایز نمایشگاه فرانکفورت اسامی برندگان بهترین فیلم‌های اقتباسی در حوزه‌های مختلف اعلام می‌شود.