20
چهار شنبه 23 مهر 1399
شماره 8062
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

احساسات مثبت و نوازش کودک

مهارت
بسیاری از مادران و پدران می‌گویند: «ما عاشقانه فرزندمان ‌را دوست داریم اما نمی‌توانیم خیلی از جملات مثبت و محبت آمیز استفاده کنیم و فرزند ما باید متوجه شود که ما چقدر دوستش داریم».
ویژه
کتاب «یک خانواده‌ عجیب» نوشته بوفی نیل با ترجمه بهاره قاسم‌پور منتشر شد.
در روزهایی که جامعه ایران، از غم فقدان ابدی استاد محمدرضا شجریان ماتم‌زده بود، یکی از مشاوران رئیس‌جمهوری پیشین با ربط دادن تشییع جنازه این هنرمند بی‌تکرار به پشتیبانی مردمی از یک جریان سیاسی، کام سوگواران را تلخ کرد.
شعر حافظ، آیینه تمام‌نمای فرهنگ و احوال روحی ماست که وقت خواندن غزل‌های او تداعی‌های مختلفی را در ما برمی‌انگیزد و با آنکه قرن‌هاست مردم ایران با شعر حافظ زیسته‌اند، ولی هر بار جلوه‌‌های تازه‌ای از شعر او برای مخاطب رخ می‌‌نماید.
نگاه روز
خستگی کادر درمان
تورنتو:‌ کانادایی‌ها سالی بیش از 3میلیون تن پلاستیک دور می‌ریزند که فقط ۹‌درصدش بازیافت می‌شود و همین واقعیت باعث شده تا کانادا از پایان سال۲۰۲۱ استفاده از محصولات پلاستیک یکبارمصرف محصولاتی از قبیل کیسه خرید، نی، همزن آبمیوه و قهوه، بسته‌بندی شش‌حلقه‌ای نوشابه، قاشق و چنگال و ظروف بسته‌بندی غذا را ممنوع کند.
داکار:‌ دولت بنگلادش قصد دارد برای جرم تجاوز جنسی حکم اعدام تعیین کند؛ این تصمیم دولت در پی چندین روز تظاهرات علیه بالابودن موارد خشونت جنسی علیه زنان در این کشور صورت گرفته است.

عکس روز

عکس روز
ماهی نام زنی است که در نبود شوهرش تمام بار زندگی فرزندانش را به دوش گرفته است.
غرامت یک میلیون دلاری پلیس

غرامت یک میلیون دلاری پلیس

تگزاس: دونالد نیلی، مرد سیاهپوستی که سال گذشته تصاویر او درحالی‌که دست بسته، پشت 2 پلیس سوار در تگزاس پیاده راه می‌رفت، خبرساز شد،
دفن اشتباهی گربه همسایه
دفن اشتباهی گربه همسایه
نیویورک: مردی در توییتر خود از اشتباه مادربزرگش و دفن گربه همسایه نوشت. به گزارش میرور، گویا پس از تلف شدن گربه این خانواده که همه اعضا علاقه زیادی به آن داشته‌اند، مادربزرگ خانواده به اشتباه و شاید از روی حواس پرتی گربه دیگری را که شبیه گربه آنها بوده دفن می کند.

آستانه تحمل

نقد‌و‌نظر
متأسفانه پیش‌بینی‌هایی که در مورد شیوع گسترده‌تر کرونا با شروع پاییز به عمل آمده بود، به حقیقت پیوست.

اثبات خدا

قصه‌های کهن
یکی نزد مولانا شمس‌الدین تبریزی گفت که «من به‌دلیل قاطع، هستی خدا را ثابت کرده‌ام».
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«علی دایی» ‌مهاجم تیم فوتبال ایران و باشگاه هرتابرلین آلمان در مصاحبه با روزنامه «السفیر» چاپ بیروت، گفت: ما به این خاطر به لبنان آمدیم که با جام قهرمانی ملت‌های آسیا به ایران بازگردیم و جز این آرزوی دیگری نداریم. روزنامه السفیر با چاپ عکسی از علی دایی که در زمین بازی مشغول دویدن است،
محمدعلی بن‌ابوطالب متخلص به حَزین و معروف به شیخ علی حزین در سال‌۱۱۰۳ قمری در اصفهان‌ زاده شد.
نمایشنامه‌ای متعلق به ویلیام فاکنر بعد از 80سال از انباری واقع در منطقه بورلی هیلز کالیفرنیا کشف شده است که گفته می‌شود به‌زودی توسط هالیوود ساخته خواهد شد.