20
دو شنبه 21 مهر 1399
شماره 8060
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فرمان کشتار

ویترین
رمان «فرمان کشتار» نوشته جیمز دشنر را به‌تازگی مینا موسوی و ملیکا خوش‌نژاد به فارسی برگردانده‌اند که توسط نشر افق منتشر شده است.
ویژه
سهم پاییز به خیابان‌های شهر که می‌رسد واژگونی فصل روی برگ‌ها و راه‌ها و ردیف درختان می‌نشیند. به دل است که حالش خوب باشد، به جا باشد و بتواند جان انسان را جلوه‌ای دیگر ببخشد یا نه.
سر وقت رسیدن یکی از نشانه‌های نظم و قانونمندی افراد به‌حساب می‌آید. در شهرهای بزرگی مانند تهران یا کرج و غیره، علاوه بر مسئله پارکینگ، یافتن نشانی، یک دردسر و دشواری رسیدن به مقصد محسوب می‌شود.
نگاه روز
جاکارتا:‌ عکاس و جانورشناسی در جنگل‌های آسیای‌شرقی از کرمی عکاسی کرده که برای خود آپارتمانی چوبی و چند طبقه می‌سازد.
پاریس: ۹۰تن از چهره‌های مشهور ورزش فرانسه که در میان آنها نام افرادی همچون زین‌الدین زیدان، بازیکن پیشین تیم ملی این کشور دیده می‌شود، با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به مقامات این کشور، خواستار بازگشایی سالن‌های ورزشی شدند.

عکس روز

از دیروز در 6 ایستگاه متروی تهران، تصاویر استاد شجریان در گرامیداشت یاد او نصب شد. تصویری که می‌بینید مربوط به ایستگاه شهید بهشتی است.
هزار کارگر کرونایی کارخانه ماسک

هزار کارگر کرونایی کارخانه ماسک

کلمبو: بیش از هزار کارگر کارخانه برندیکس واقع در سریلانکا که بخش عمده‌ای از ماسک‌های مصرفی آمریکا را تامین می‌کند مبتلا به کرونا شده‌اند.
گردشگری کوکائین در ساحل هلند
گردشگری کوکائین در ساحل هلند
بورسل: پس از اینکه 300بسته کوکائین به وزن 300کیلوگرم از دریا به سمت ساحل هلند آمد بسیاری از گردشگر‌ها راهی این بخش از ساحل شهر بورسل هلند شدند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یکی بود و یکی نبود. دخترک زیبایی بود که مادرش را از دست داده و پدرش را هم. مادرخوانده او را با گاو و یک بسته بزرگ پنبه به دشت می‌فرستاد... آن‌وقت‌ها که چهارراه نبود. ماشین نبود و قرار نبود کودکان شیشه ماشین‌ها را تمیز یا گل و آدامس بفروشند.
در گذشته قهوه‌خانه‌ها در اوضاع و احوال اجتماعی تهران نقش مؤثری داشته‌اند. اجتماع کوچکی که در قهوه‌خانه‌ها به بهانه چای خوردن شکل می‌گرفت، باعث گُل انداختن گپ‌وگفت‌ها و بحث‌های داغ می‌شد که برخی از آنها حوادث سیاسی و گاهی مسیر‌های ادبی را هم تعیین می‌کردند.
صد و سی و نهمین شماره مجله بخارا ویژه مهر و آبان 1399در 800 صفحه منتشر شد. در این شماره بخارا، تازه‌ترین سروده محمدرضا شفیعی کدکنی با عنوان «درخت» برای نخستین بار منتشر شده است.