24
شنبه 10 خرداد 1399
شماره 7952
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پینوکیوی طبقه چهارم

روایت
اسمش را گذاشته‌ایم «پینوکیو».
ویژه
​​​​​​​با وجود بازشدن مجدد برخی مدرسه‌ها و رفتن دانش‌آموزان بر سر کلاس‌ها و شروع امتحانات پایان ترم، رعایت نکات بهداشتی زیر برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است.
همیشه کسانی که در هیچ کاری موفق نشده‌اند می‌خواهند برای آدم راهکار نشان دهند.
اختلال اضطراب فراگیر، یکی از اختلالات اضطرابی شایع در دوران کودکی و نوجوانی است.
طرح روز
​​​​​​​شولهاون: به گفته مسئولان باغ‌وحشی در استرالیا، 2شیر این باغ‌وحش به یکی از کارکنان که می‌خواسته قفس شیرها را تمیز کند، حمله کرده‌اند و او به‌شدت مجروح شده است.
چونگین: تابی که تاج آن تا 100متر بلندی دارد، بزرگ‌ترین تاب جهان است.

عکس روز

عکس روز
نیش عنکبوت برای اسپایدرمن‌شدن

نیش عنکبوت برای اسپایدرمن‌شدن

​​​​​​​بولیوی: 3پسر با انگیزه اینکه شبیه مرد عنکبوتی شوند خود را در معرض نیش عنکبوت قرار دادند.
افزایش استفاده از دوچرخه
افزایش استفاده از دوچرخه
​​​​​​​لندن: قرنطینه اجباری و ماندن در خانه موجب شده بسیاری از افرادی که می‌خواهند تحرک داشته باشند اما از نرمش جلو تلویزیون خسته شده‌اند، سراغ دوچرخه بروند.
سلامت
​​​​​​​تماس دست آلوده با هرم مثلثی صورت که شامل چشم، بینی و دهان است، سبب ابتلای فرد به ویروس کرونا خواهد شد و در این میان لنزهای چشمی می‌توانند خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهند.

الگوریتمی جدید برای پیداکردن اشیاء و افراد گمشده

دانستنی‌ها
​​​​​​​پژوهشگران مؤسسه «ام.آی.تی» موفق به توسعه یک الگوریتم شده‌اند که با استفاده از آن مراحل یافتن اشیاء و اشخاص گمشده در دریا بسیار راحت می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
دانستن مدت‌زمان واگیرداربودن بیماران کرونا از لحاظ تصمیم‌گیری درباره مدت ایزوله‌ماندن در خانه یا زمان مرخص‌کردن این بیماران اهمیت دارد.
​​​​​​​«سرباز شکلاتی» نمایشنامه‌ طنزی ضدجنگ به قلم جورج برنارد شاو 1856-1950 نویسنده و طنزپرداز انگلیسی با ترجمه‌ زنده‌یاد سیمین دانشور است.
​​​​​​​حضرت آیت‌الله ‌خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری را به‌عنوان مشاور رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.