20
پنج شنبه 8 خرداد 1399
شماره 7951
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رؤیای میلیونرشدن در صف

یادداشت
سال‌های بعد از جنگ تحمیلی برای گرفتن 2عدد شیر دولتی یا سهمیه‌ای اول صبح مسافت یک‌کیلومتری تا بقالی مورد نظر را می‌رفتم تا در صف بایستم و ماشین حمل شیر بیاید؛ شیرهای شیشه‌ای با در‌های آلومینیومی که رویش کمی خامه می‌بست.
ویژه
واشنگتن: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، توییتر را متهم کرد که در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور «دخالت» کرده است.
استخرها ازجمله جاهایی هستند که با کاهش قرنطینه عمومی کرونا در حال بازگشایی‌اند و رعایت احتیاط برای پیشگیری از انتشار ویروس در آنها ضروری است.
طرح روز
طرح روز
زوریخ: دادگاه فدرال سوئیس به کارفرمای مردی که درخواست دریافت خسارت به‌دلیل دورکاری کرده بود دستور داد که بخشی از اجاره خانه او را بپردازد.
لندن: نخست‌وزیر انگلیس پس از ابتلا به COVID-19 از بدتر شدن بینایی چشمانش شکایت دارد.

عکس روز

عکس روز
عکس روز
کشف اثر ژن‌های معیوب در ابتلا به کرونا

کشف اثر ژن‌های معیوب در ابتلا به کرونا

دو ژن معیوب از «APOE» ژن مربوط به عقل خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهند.
تکرار یک تراژدی در آمریکا
تکرار یک تراژدی در آمریکا
مینه‌سوتا: انتشار فیلمی از پلیسی که زانویش را بر گردن مردی سیاهپوست گذاشته، احساسات بسیاری را در آمریکا برانگیخته است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مجموعه کتاب‌های زبان‌آموزی انتشارات نیستان که به همت داریوش صادقی منتشر شده، برای کودکان ۴ تا ۷ سال تالیف شده است.
سایت و پلتفرم تجارت الکترونیک جی.دی، یکی از غول‌های فروش اینترنتی در کشور چین اعلام کرده است به کتابفروشان این کشور کمک خواهد کرد تا در دوران رکود فروش به‌خاطر شیوع ویروس کرونا بتوانند کتاب‌های خود را به‌دست مشتری‌ها برسانند.
مجموعه «صحافی باران» سروده آرش دل‌آور، روایت روزگاری است که شاعر در چاپخانه و مرکز صحافی باران از زاویه‌های گوناگونی، فضاهای سیال و لغزنده شعر را به دریافت و ثبت اتفاق‌های یک فضای خاص کارگری به واگویی نشسته؛ تکیه داده‌ام به این پرس/ که این روزها فشارهایم را در خود می‌ریزد/ از بغض اول‌اش تا بغض آخرش/ افتاده در سرم /وقتی سرگردان سفره‌ام/ گوشه چشم‌اش /معجزه‌ای بالاتر از همه معجزه‌هاست بخشی از شعر شماره ۴۰/ص۵۲.